Oldal kiválasztása
Építs magadnak honlapot – brutális akció

Építs magadnak honlapot – brutális akció

Ma már nem létezhet vállalkozás saját honlap nélkül. Ugyanis a honlap a mi digitális névjegykártyánk, ami meggyőzi vagy elriasztja a potenciális ügyfeleket. Viszont nem minden vállalkozónak van 2-300 ezer forintja honlapot készíteni.

A sablon oldalak ideje lejárt?

Emlékszem, amikor az IFL-t először szerettem volna az online térbe elhelyezni, akkor rendkívül fontos szempont volt a költség. Mivel ez alapvetően egy “tesztüzem volt”, ezért nem szerettem volna több száz ezret elkölteni lutrira.

Éppen akkoriban jött velem szembe a Budapest Bank és egy honlapsablon készítő cég akciója a “neten a cégem” mozgalom. Az ígéret az volt, hogy ingyenesen lehet honlapom, aztán minimális éves költségért cserébe mindent elintéznek (domain, tárhely, üzemeltetés) helyettem.

Évekre beragadtam

Újszülöttnek minden új -tartja a közmondás. Mivel én is ekkoriban kezdtem ismerkedni a honlapokkal, ezért nyilvánvalóan beleszerelmesedtem a saját magam által korlátozott körülmények között összepakolt oldalba.

Utólag azt mondom, hogy borzalom volt, de én csináltam. Aztán évente fizettem átlagosan 30 000 forintot a fenntartásra. Cserébe mit kaptam? Mivel a fejlesztő cég nagyon lemaradt az upgrade-ekkel, ezért szinte napról napra lett a teljes rendszer elavult és kompromisszumokkal teli.

Nem elég az ötlet

Az évek folyamán számtalan ötletem merült fel a honlapom átalakításával kapcsolatban, de a rendszer egyszerűen brutális korlátok közé szorított. Én meg idővel feladtam és inkább a blog.hu oldalamra koncentráltam.

Aztán eljött az a pont, amikor azt mondtam, hogy ennek vége, készítünk egy új honlapot, immáron a kötetlen WordPress + DIVI alapokon, ami azt jelentette, hogy az oldalt az elejétől a végéig a saját elképzeléseim szerint tudtam felépíteni. Ennek eredménye az, amit ma látsz. És folyamatosan fejlesztünk, hiszen csak így tudok nektek (ügyfeleknek) minőségi szolgáltatást nyújtani.

Mi az a WordPress, mi az a DIVI?

Ezt a cikket azért írom, hogy megértessem veled, mit jelent WP alapon honlapot készíteni. Ezért mellőzöm a szakzsargont és a józan paraszti eszünket hívjuk segítségül.

A WORDPRESS

A WordPress eredetileg a világ legnagyobb blogszolgáltatója volt, ami a folyamatosan fejlesztéseknek köszönhetően odáig fejlődött, hogy ma már a világ összes honlapjának több, mint 50%-a WordPress alapokon működik.

Képzelj el egy olyan alaprendszert, ami lehetővé teszi az alkotás olyan szintű szabadságát, amire mindig is vágytál. Gyakorlatilag mindent meg tudsz valósítani ebben a rendszerben, amit szeretnél.

És mindezt ingyen. Ugyanis a WordPress közösség alapszabálya az ingyenesség. Persze vannak fizetős szolgáltatások és prémium csomagok, de az alapok ingyenesek.

Ráadásul több százezren fejlesztenek a WordPress rendszerekre, ami által a közösség folyamatosan javítja a kódokat, a biztonságot és a használhatóságot. Itt jegyezném meg a különbséget a régi rendszeremmel kapcsolatban, ahol egy évi 20M forintos árbevételű kis magyar cég próbálta a saját rendszerét legalább szinten tartani. Hatalmas különbség a WordPress közösség erejével szemben.

A DIVI

Ha a WordPress a test, akkor a DIVI a lélek. A DIVI a világ egyik legnépszerűbb vizuális szerkesztője. Ez mit jelent? Gyakorlatilag nem kell értened a programozáshoz, hogy képes legyél saját honlapot készíteni.

Természetesen sok gyakorlásra van szükség, hogy az eredmény kielégítő legyen, de valahol el kell kezdeni. A DIVI által lehetőséged van élőben látni, hogy mit állítasz az oldalon!

például: az egyik szöveges modult be szeretnéd színezni és balra helyezni. Akkor ezt úgy tudod a vizuális szerkesztőben megvalósítani, hogy közben látod pixelről pixelre az állítgatásokat.

Felgyorsul a megvalósítás

A DIVI egy fizetős prémium sablon, amit megvásárolhatunk a WordPress alaprendszerhez. A pénzünkért cserébe a világ egyik legfejlettebb szerkesztői felületét kapjuk és számtalan ingyenesen telepíthető oldal-sablont, amik már előre be vannak állítva.

Tehát az is elképzelhető, hogy te letöltesz a több száz sablonból egyet ingyenesen és azt átszínezed, módosítod a képeket, az elhelyezéseket és kész az oldalad. Mert neked erre van éppen szükséged.

Brutális akció

A DIVI-t kétféle konstrukcióban vásárolhatod meg. Az első verzióban éves előfizetői díjad van, amikor kb. évi 15-20e forintot kell fizetned. A második verzióban úgynevezett lifetime licencet vásárolsz kb. 70e forintért, amiért cserébe korlátlan oldalon tudod a DIVI-t életed végéig használni (+ ingyen kapod a folyamatos frissítéseket is).

Most az E-lander oldal olyan akciót hirdetett, hogyha megvásárolod a honlapkészítő kurzusukat 14 950 forintért, akkor ingyen megkapod ajándékba a DIVI lifetime licenc Api kulcsot, amit aztán korlátlan oldalon fel tudsz használni majd és folyamatosan kapod a frissítéseket életed végéig.

Nem csak vállalkozóknak

Beszélgettem Zsolti barátommal a lehetőségekről. Mindig felmerül a honlapkészítés, mint olyan skill, amire vadásznak a munkáltatók, amennyiben marketingest keresnek.

Azt gondolom, hogy ezt az akciót nem kizárólag vállalkozóknak kell megragadnia, hanem diákoknak és olyan felnőtteknek, akik próbálgatnák a szárnyaikat és kockázatmentesen készítenének honlapot először kizárólag a saját szórakozásukra.

A kurzus az alapokról szól

Néhány szót érdemes megejteni az akcióban szereplő kurzusról is. Sokan attól félnek (teljes joggal), hogy a legelső lépést nem tudják megugorni, hiszen nem tudják milyen technikai beállításokat kell eszközölni a legelején.

Amikor a saját oldalamat készítettem, akkor a neten mindenfelé keresgéltem, kutakodtam és összekukáztam az infók egy részét. A probléma, hogy ezek ilyen “meglátjuk mi lesz” megoldások voltak kétes forrásokból.

A kurzust ezt az információt adja meg számunkra. Kézenfog és egészen a vizuális szerkesztőig elkísér minket. Megtanítja a háttérmunkálatok, amikre szükségünk van.

Hogyan tartsuk meg a dolgozókat 2019-ben?

Hogyan tartsuk meg a dolgozókat 2019-ben?

2019-ben a vállalkozásoknak fel kell tudni venniük a harcot a fluktuációval, a munkaerő áramlással, a VUCA világból eredő bizonytalansággal és a pénzügyi válságokkal! Ma már a dolgozókat nem feltétlenül a pénzzel tudjuk megtartani, hanem a…

a bizalommal

– beszámoló a Borealis “Bizalom” Szakmai Fórumáról

Azt vettem észre, hogy a felelős vezetők manapság egyre inkább felismerik a meglévő munkaerő felbecsülhetetlen értékét. A hangsúly sokkal inkább eltolódik a meglévő munkaerő fejlesztése és megtartása irányába.

Számos kutatás készült a témával kapcsolatban, ami mind alátámasztja azt az érzetet, hogy egy meglévő-minőségi munkatársat olcsóbb megtartani, mint egy újat kiképezni. Alacsonyabb kockázatot jelent a megtartás, szemben a magas kockázatú munkaerőpiaci kereséssel.

Azok a cégek háromszor sikeresebbek, ahol van bizalom a beosztott és vezető között. A bevételkilátások 2,5x nagyobbak – Fortune 100 best companies

Miért fontos a bizalom kiépítése a cégben?

2019-ben a szervezetek számos veszéllyel kell szembesülnek. Ilyen veszélyek többek között :

  • A VUCA világból eredő bizonytalanság
  • Növekvő digitalizáció, elszemélytelenedés
  • Pénzügyi válságok
A VUCA világ

V – volatile : változékonyság
U – uncertain : bizonytalanság
C – complex : komplexitás
A – ambigouos: kétértelműség

1. V – volatile : változékonyság / vision: cselekvés

A világ körülöttünk rendkívül gyorsan változik anélkül, hogy az új trendeket előre fel tudnánk mérni. Fel kell készülnünk a megjósolhatatlanra. Ezt pedig folyamatos cselekvéssel tudjuk megoldani.

2. U – uncertain : bizonytalanság / understanding: megértés

Minden igyekezetünk ellenére vannak olyan külső körülmények, amiket nem tudunk befolyásolni. Amit tehetünk, az saját képességünk fejlesztése, hogy szélesebb látókörben, új megközelítéssel alkalmazkodjunk az új helyzetekhez.

3. C – complex : komplexitás / clarity: megvilágítás

Feladattól függően számos olyan elemmel, információval rendelkezünk vagy éppen nem rendelkezünk, amik valamilyen formában összekapcsolódnak és/vagy folyamatosan változnak. A mi feladatunk ebben a változó környezetben megtalálni a fókuszpontot és rugalmasnak, kreatívnak lenni.

4. A – ambigouos: kétértelműség / agility: agilitás

A hétköznapi kapcsolatok viszonylag homályosak, nincsenek bevett gyakorlatok. Éppen ezért mindig ismeretlen feladatokkal kell szembesülnünk. Meg kell tanulnunk a megfelelő döntéseket meghozni, amik egyszerre hatékonyak és innovatívak.

Digitalizáció = elszemélytelenedés

További problémát jelent a digitalizáció térnyerése a szervezet életében, hiszen miközben egyre inkább a vállalkozások “beköltöznek az online térbe”, egyre személytelenebbé – ingerszegényebbé válik a munkahelyi környezet.

Ennek ok-okozati következménye a gyengülő szervezeti kultúra, közösségi erő. Magyarul a jövőben egyre kevésbé kötődnek a dolgozók a vállalathoz, mivel egyre személytelenebbé válik az egész munkafolyamat.

A bizalom kevésbé kiszámítható környezetben is meg tudja tartani a munkatársakat!

Mit jelent a bizalom az üzleti életben? Minden vállalkozás rendelkezik úgynevezett “külső bizalommal”, amit kialakított a partnereiben, ügyfeleiben, befektetőiben egyaránt.

Ezt hívjuk “brand”-nek. Az erős brand erős bizalmat jelent a vállalkozásunk számára, ami vonzóerőként rendkívül komoly hatással lehet a külső üzleti kapcsolatokra.

Ugyanakkor minden vállalkozás rendelkezik “belső bizalommal” is, ami jelzi, hogy mennyire bíznak a munkatársak a cégben, a vezetésben, illetve egymásban. Minél magasabb szintű ez a belső bizalom, annál elkötelezettebb munkaerővel rendelkezik a vállalat.

A legfontosabb kérdések
  • Az emberek cselekedetei mintázatot követnek. Ha hisznek abban, hogy korábban jól teljesített a csapat, akkor a jövőben is meg fogják tudni oldani jó minőségben a feladatot- A kérdés tehát: bíznak egymás képességében a munkatársak?
  • Tudják az emberek, hogy a szervezet milyen irányba halad? A közös célok elérése vezeti őket?
  • (El)Ismerik egymás tudását a munkatársak? Ha igen, akkor minden ember a saját feladatára koncentrál és képes a másik munkavégzésére támaszkodni. Így a marketinges a marketinggel , az értékesítő az értékesítéssel foglalkozik.
  • Ha azt hallod, hogy az emberek egymást bántják, kritizálják (pl.: ” Na, a pénzügyesekre nem lehet számítani, mert mindig elrontják a kimutatást), akkor nem bíznak egymásban.
A bizalom hatása a munkatársakra -felmérés

74%-kal kevesebb stresszt élnek át
106%-kal több energiájuk van munka közben
50%-kal produktívabbak
13%-kal kevesebbet hiányoznak betegség miatt
76%-kal nagyobb az elköteleződés

A bizalom mérhető a szervezetben

Jogosan merül fel a kérdés, hogy a bizalmat milyen eszközökkel tudjuk felmérni a szervezetünkben? Fontos, hogy a lehető legfüggetlenebb legyen a felmérés, ami anonim. A felmérésben szereplők legyenek képesek őszintén véleményt formálni.

Törekedjünk az objektív felmérésre!
Mit jelent a magas bizalmi index egy szervezetben?

Magasabb elkötelezettségi szintet és a kollégák könnyebb megtartását. Csökkennek a kiadások, gyorsabb és hatékonyabb lesz a munkavégzés, mert a magas bizalom erősebb felhatalmazást tesz lehetővé.

Mit okoz a bizalom hiánya?

Elindul a fluktuáció, nőnek a költségek és lassabbá, hatékonytalanná válik a munkavégzés, mert a bizalom csökkenése korlátozott felhatalmazást tesz lehetővé.

A megoldás egy applikáció lehet…

Épp ezért a Borealis cégfejlesztő tanácsadó csapata megalkotta a Trust Builder applikációt, amit bármikor, bárhonnan elérve tudunk arra használni, hogy egy komplex képet kapjuk arról, ahol a szervezeti kultúránk bizalmi faktora éppen tart.

Az applikáció lehetőséget teremt számunkra:

  • A szervezetben levő csapatok bizalmi szintjének a mérésére
  • A szervezetünkben meglévő bizalom már működő eszközeinek felderítésére

Az applikáció valós idejű visszajelzést nyújt, különféle elemzéseket ad. A programot használók lehetőséget kapnak arra, hogy a Borealis munkatársaival átbeszéljék a kapott eredményeket és a további teendőket

Aki szeretné kipróbálni az írjon a info@borealisconsulting.hu címre vagy keresse fel Kővári Adriennt a  +3630 385 1685 számon.

Nyílt 1 napos tréning

Közérdekű információ:

Az “idei első, egy napos nyílt tréningük témája a Bizalom lesz.

BIZALOM – Hogyan építsünk és tartsunk fenn bizalmat?  – március 29-én.

Itt már konkrét technikákat adunk és gyakorlunk be a bizalom megteremtésére, fenntartására és visszaállítására, amennyiben sérült.

Mindenkit várunk, akit valamilyen formában érinthet a téma akár magánemberként, akár vezetőként.

Bővebb infó és jelentkezés szintén az info@borealisconsulting.hu e-mailen.”


Díjmentes hitelügyintézés

Segítek Neked a hitelügyintézésben. Kiemelt és ingyenes szolgáltatása keretében egyszerre több banktól is konkrét hitelajánlatot mutatok be Neked, melyek akár 6 hónapig is érvényesek. Nem kell küzdened a bankfiókban! Mindent elintézek helyetted a hitellel kapcsolatban és az időközben felmerülő esetleges problémákra azonnali megoldási javaslatot adok. Kényelmes, gyors, megbízható.

Garantáltan ugyanazokkal a feltételekkel kapod meg (sokkal kényelmesebben) a hitelt nálunk, mintha bemennél a bankfiókba. Sőt! Több esetben is egyedi kedvezményeket tudok biztosítani a számodra(ingyenes előtörlesztés, ingyenes utalás…stb), melyeket a bankfiókban nem kapsz meg.


Cikkhez kapcsolódó tartalom

Vagyonszerzési illeték 2018 – konkrét példa

CSOK 2019 – Több pénzt kaphatunk, de jó ez nekünk?

Szükséged van a segítségemre?

Bankfüggetlen hitelközvetítés és CSOK tanácsadás

Nyugdíjcélú megtakarítás tanácsadás

Gyerekmegtakarítás tanácsadás

Támogatom a blogot

Támogatás

Hasznos cikkek

Tovább


Ez a cikk 2019. február 18. napján frissült utoljára. A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Jogi infó

4+1 tipp, hogyan legyél sikeres freelancer 2019-ben

4+1 tipp, hogyan legyél sikeres freelancer 2019-ben

2019 a freelancer típusú munkák éve lesz. A freelancer (magyarul szabadúszó) olyan szakember, aki az alkalmazotti kötöttségek helyett tipikusan egyéni vállalkozóként vállal munkákat különböző cégeknek és magánszemélyeknek.

A freelancer felvállalja saját szakmai tudását és ennek megkéri a valódi árát.

#KATA2019 – Vállalkozni sosem volt egyszerűbb

Azt gondolom, hogy a freelancer lét egyik legnagyobb akadálya a vállalkozás. Sokan félnek attól az ósdi és régi sztereotípiától, miszerint vállalkozni = drága. Ilyenkor mindig megkérdezem, hogy miért nem váltod ki az egyéni vállalkozást KATA formátumban, aminek számos előnye van?

#OnlineMarketing – Építsd fel saját magadat

Számos szakmában nem szükséges az online marketing. Ezek főleg azok a fizikai szakmák, ahol szakemberhiány alakult ki. A köznyelv azonban a freelancer vállalkozókat leginkább az online szolgáltatókkal azonosítja (például: szövegíró, marketinges, online asszisztens, blogger…stb.)

Sztori: Hogyan szereztünk ügyfelet 5 perc alatt?

A honlapkészítő vállalkozásunknak van egy nagyon király weboldala, vannak referenciák, van egy Facebook oldala, de nem volt Instagram oldala. Az üzlettársam úgy gondolta, hogy poénból csinál egy Insta oldalt és megfuttat egy bejegyzést ingyenes módszerrel (valamilyen insta-bottal). Képzeld el, hogy két nap múlva az Instáról érkezett egy ügyfél, akinek aztán honlapot készítettünk a Coach vállalkozásához!

Miután elhatároztad magadat a freelancer lét irányába, érdemes az online jelenlétedet rendbehozni és felépíteni. Gondolj arra, hogy 2019-ben mindenki a Google-ben és a Facebook-on keresgél. Mindenki utánanéz mindenkinek és ez alapján alkot véleményt. Hozdd létre a virtuális névjegykártyádat, ami majd megmutatja a megbízóidnak, hogy ki vagy, milyen értéket képvisel és milyen szakmai szinten állsz! Azelőtt, hogy leültetek volna tárgyalni.

instagram és facebook előnyei az online vállalkozáshoz

Kötelező online jelenlét

#Szakértő –  Válljál a saját területed szakértőjévé

A freelancer létnek a legnagyobb veszélye, hogy saját magadnak kell az ügyfeleket és partnereket felhajtani. Főleg az elején, amikor még alapvetően senki nem ismer a célpiacodon. Az indulás előtt meg kell válaszolnod magadnak a kérdést:

Hogyan találnak rám a potenciális ügyfelek?

Szakmai csoportokon keresztül

A Facebook legnagyobb értéke 2019-ben a specifikus csoportok továbbterjedése lesz. Ezek olyan virtuális szakmai meetupok, ahol mindig van egy kérdező és vannak válaszadók. Mindig figyelj oda a stílusodra, hiszen azt nem csak a kérdezőnek írod, hanem a többi (akár több ezer) csoporttagnak, akik látják később, amit írsz.

Ne sajnáld a karaktereket és a válaszra fordított időt, hiszen minél érthetőbb, korrektebb és jobb választ adsz (lehetőleg gyakran), annál jobban ismerik meg a nevedet a tagok, annál inkább fognak téged azonosítani egy adott szakterülettel.

Szakmai blog a célközönségednek

Blogot vezetni mindig hálás feladat, hiszen ezzel a saját szakértői státuszodat tudod emelni. Viszont a blog tartalmát és nyelvezetét mindig a célközönséged szintjéhez kell igazítanod. Kizárólag nekik írjál, edukáld őket és ne foglalkozz a blogodra tévedő, teljesen irreleváns olvasóréteg kritikájával.

Ha a cikkeket magas minőségben írod meg, akkor idővel átveszik más portálok is és ezzel gyakorlatilag reklámköltség nélkül jutottál el potenciális megbízókhoz. Érdemes ezt a lehetőséget kihasználni azok helyett az üresjáratok helyett, amikor freelancerként leülsz az asztalhoz és órákig azon gondolkozol, hogy mit kéne csinálni.

#Munkaidő – Urald a saját idődet

A freelancer lét számos veszélyt tartogat számodra. Meg kell tanulnod beosztani a saját idődet, hiszen innentől kezdve senki nem mondja meg, hogy mit csinálj. Ráadásul az egészséges egyensúlyt is ki kell alakítanod a munkaidődön belül, hiszen egyszerre kell foglalkoznod a meglévő, a jelenlegi és a jövőbeni ügyfelekkel, ügyfélszerzésekkel egyaránt.

Sok freelancer otthon kezdi a pályafutását, és home office-t kialakítva próbál dolgozni. Ez egy nagyon jó dolog, ha képes vagy a legelején meghúzni a határvonalat a családoddal kapcsolatban. A családod nem feltétlenül fogja érteni, hogy ez a munkahelyed. Ők azt látják, hogy egész nap otthon vagy és nem értik, hogy miért nincsen elmosogatva, kiteregetve, megfőzve.

Tudj nemet mondani a családnak! A home office nem azt jelenti, hogy otthon vagy és ráérsz. A home office azt jelenti, hogy a munkahelyeden vagy és dolgozol!

freelancer home office útmutató
A tökéletes egyensúly az, amikor elegendő időt tudsz a munkáddal és a családoddal is tölteni. Ettől lesz mindenki boldog. Éppen ezért a te célod freelancerként, hogy ne keress túl keveset és ne keress túl sokat. Keress pont annyit, hogy mindenre maradjon időd!

#Nem – Tanulj meg nemet mondani, mint freelancer

Mind az iskolában, mind a munkahelyen megtanították neked a legfontosabbat: kövesd a szabályokat és alkalmazkodj. Freelancerként azonban megadatik számodra az a kötelező szabadság, hogy mondhatsz nemet.

  • nem vállalom el ezt a munkát
  • nem vállalom el ennyiért a munkát
  • nem akarod veled együttdolgozni
  • nekem ez nem tetszik

Ezek olyan mágikus szavak, amiket kötelező használni, ha sikeres freelancer akarsz lenni. Számos előnye van ennek a dolognak!

  • jobb pénzeket alkudhatsz ki magadnak
  • jobb munkákat vállalhatsz el
  • kevesebbet fogsz idegeskedni mások hülyesége miatt
  • te szabhatod meg, hogy mikor és mennyit akarsz dolgozni
  • te választhatod meg a projektet, amin dolgozni szeretnél

Neked ajánlott cikkek a témában

Milyen rejtett költségei vannak az otthoni munkának?

Hogyan keressünk pénzt a 21. században?

Szükséged van a segítségemre?

Bankfüggetlen hitelközvetítés és CSOK tanácsadás

Nyugdíjcélú megtakarítás tanácsadás

Gyerekmegtakarítás tanácsadás

Támogatom a blogot

Támogatás

Hasznos cikkek

Tovább


Ez a cikk 2019. január 01. napján frissült utoljára. A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Jogi leírás

Jelen weboldal teljes tartalma és az innen elérhető valamennyi dokumentum tájékoztató jellegű és nem teljeskörű. Szövege a közzététel napján hatályos jogszabályokon és egyéb tájékoztatásokon alapul. Nem minősül biztosítási termék vagy pénzügyi szolgáltatás kiválasztására irányuló, illetve jogi- vagy adótanácsadásnak, sem egyoldalú kötelezettségvállalásnak (ajánlattételnek). Kérjük, hogy a termékek vagy szolgáltatások összehasonlítása és kiválasztása során, továbbá a szerződéskötésre irányuló dokumentumok aláírását megelőzően körültekintően tájékozódjon a választott termék vagy szolgáltatás aktuális, részletes feltételeit illetően. A fentiek figyelmen kívül hagyásából eredő, illetve az esetleges jövőbeli jogszabályi- illetve üzleti környezetben bekövetkező változásokért való felelősséget a jogszabályok által lehetővé tett legteljesebb mértékben kizárjuk.Az esetleges elírásokért felelősséget nem vállalunk.