A változást a felismerés hozta el:
a pénzügyi tanácsadás meghalt
Micsoda?
2008 óta ott motoszkált bennem az egyre erőteljesebb felismerés, hogy az, amit pénzügyi tanácsadásnak hívunk és annak marketingkészlete haldoklik és egyre kevésbé tartható fenn. Egyszerűen nem fogja kiállni az idő és a technológia fejlődés próbáját!
Mert miből állt egy pénzügyi tanácsadó marketingtevékenysége?
- offline ajánláskérés
- hideghívások
- tukmálás
- ismerősök mentális megerőszakolása és a barátság elinflálása
A keresletet mesterségesen kellett alakítani
Az összes rendszer arra épült fel, hogy az ügyfelek nem tudják, hogy mit akarnak, és ezért pénzügyi tanácsadóként majd nekünk kell jól megmondanunk, hogy mit és mikor kössenek. Ennek az eredménye az volt, hogy az ügyfeleknek nem állt megfelelő idő és információ a rendelkezésükre a hosszútávon saját maguk számára indokolható döntés megszüléséhez.
Mindig úgy éreztem, hogy egyfajta információs feketelyukat hoztak létre a cégek, amin keresztül nagyon nehéz volt a szerződések mögé látni és elengedve a betanult értékesítési dogmákat, megérteni a termékek valódi természetét.
Bízzunk meg a tanácsadóban
Amikor az információ átadása nem teljeskörű, akkor valójában a bizalom marad egy vadidegen emberrel szemben. Nagyon rossz aránynak érzem a vagy bejön, vagy nem jön be 50-50%-os esélylatolgatást egy olyan területen, ami a számokra épül, és ahol az ügyfélnek hosszútávon kellene elköteleződnie a nehezen megkeresett vagyonával.
Folyamatos és őszinte tájékoztatás
Elkezdtem írni egy pénzügyekkel foglalkozó blogot, ahol az elejétől kezdve brutális őszinteséggel fejtettem ki a véleményemet a különböző termékekről, összefüggésekről, lehetőségekről vagy éppen gazdasági alapvetésekről.
A cél mindvégig az volt, hogy az embereknek (akik ekkor még nem az ügyfeleim) megfelelő információt adjak és elindítsam őket a döntési folyamatok útján. Felismertem, hogy nem minden ember tart ugyanott és minden embernek más időintervallum szükséges ahhoz, hogy meghozza a döntését, elhatározását.
Viszont ettől függetlenül vágynak a folyamatos és értékesítésmentes tájékoztatásra és információra. Mert majd egyszer nekik is aktuális lesz…
Hiszem, hogy az ügyfelek pontosan tudják, hogy mit akarnak
csak azt nem, hogy hogyan…
Stratégiai szemléletmód
Mondjunk nemet, ha szükséges
Jutalékorientáltság helyett eredmény
"Wannabe" helyett tapasztalatok
Szerintem a pénzügyi tanácsadó az a személy, aki
Tájékoztat
Őszinte
Tapasztalt
Akkor miért nem ilyenek a tanácsadó cégek?
Mert jutalékorientáltak és jutalékban korlátozottak
Jelenleg közel 10 000 regisztrált pénzügyi tanácsadó dolgozik az országban. Gondoljunk bele abba, hogyha mindenki tanácsadónak havonta 10 ügyfele lenne, akkor évente 120 ügyféllel létesítene üzleti kapcsolatot. Ez a teljes tanácsadói mezőnyt nézve évente 10 000 x 120= 1 200 000 új ügyfél egy 10 millió lélekszámú országban.
Láthatjuk, hogy a valóságban ez nem így működik és elérhetetlen ez a szám. Márpedig minél kevesebb az ügyfél, annál nehezebben tud a tanácsadó megélni, és annál magasabb értékű szerződést kell kötnie ügyfelenként. Tehát az átlagos tanácsadó kényszerből jutalékorientált, hiszen enélkül nem tudna megélni és a piacon maradni.
Mert hideghívásokból és ajánlásokból élnek
Mondhatnánk azt, hogy oké, de akkor legyen kevesebb tanácsadó, akik magasabb szakmai nívót képviselnek.
[Én is ezen az állásponton helyezkedem el].
Ez a cégek számára financiális katasztrófát jelentene, hiszen jelentős összegeket tudnak jelenleg a marketingjükben megspórolni azáltal, hogy végtelen mélységig bővítik folyamatosan az értékesítési hálózatukat, ahol a tagok direkt marketing megkereséssel, saját kapcsolati tőkéjük beáldozásával váltják ki a hagyományos marketinget és annak költségvonzatait.
Mert nincsen idejük
Fura ezt kijelenteni olyan cégekről, akik az idő értékének a hangoztatásából élnek. De a valóságban folyamatos időkényszerben vannak, hiszen azonnal pénzt kell tenniük a munkatársak és a részvényesek zsebébe. Ezt pedig az azonnali szerződéskötésekkel lehet elérni.
Egyszerűen az átlagos tanácsadói cég a saját működését veszélyeztetné, ha kellőképpen nagyvonalú lenne az ügyfeleivel szemben és időt adna számukra a döntési folyamat megéréséhez. Helyette professzionális értékesítési dogmákat alkalmazva kényszerítik ki az ügyfélből a gyakran megalapozatlan azonnali döntést.
Bevezettem a "most ne" fogalmat
Az ügyfelek keressenek meg minket
A piac-kiszorító hatás
Miben tudunk segíteni?
Információ
Rendszeresen teszünk közzé olyan cikkeket, amikben közérthetően és érdekesen vannak leírva azok a pénzügyi összefüggések, amik hozzásegíthetnek téged a tudatosabb és jobb pénzügyi döntések meghozatalában.
Ezeket a cikkeket díjmentesen érheted el!
Tanácsadás
Ha eljutottál arra a pontra, hogy lépni szeretnél, akkor vedd fel velem a kapcsolatot és beszélünk személyesen, ahol a személyre szabott tervedet elkészítjük az alábbi területek:
-nyugdíjbiztosítás
-gyerekmegtakarítás
-lakástakarék
-hitelfelvétel
Fiatalosan kommunikálunk nem csak fiataloknak! Ezért gondolhatta azt több szakmai lap is, hogy kifejezetten a 30 év alattiaknak hirdettünk pénzügyi tanácsadást. A valóságban mindenkinek, aki szeretne pénzügyileg tudatosabban élni és ehhez keresi a megoldásokat.Az IFL legfontosabb szabálya: pénzügyek mindenkinek közérthetően.
Az IFL információsztráda az elmúlt években több, mint 10 millió oldalletöltést produkált. Több, mint 1000 cikk jelent meg, amiből közel 600 cikk a www.index.hu blogszekciójába illetve több, mint 100 cikk a portfolio.hu-n lett kiválasztva, mint kiváló tartalom. Az értékadás nagyon jól működött, hiszen több tízezer komment, több tízezer lájk és megosztás érkezett a cikkekre, illetve több ezer emailt kaptam az elmúlt években.
Médiamegjelenéseink
Az IFL Group megkerülhetetlen szereplője a pénzügynek
Azt gondolom, hogy az IFL sokak szerint azért válhatott az online pénzügyek megkerülhetetlen szereplőjévé, mivel végre nem ugyanazt a konzervszagú maszlagot próbáljuk letolni az ügyfelek torkán, mint a versenytársaink. Helyette gyakran konfliktust felvállalva mondjuk el a véleményünket és bocsájtjuk rendelkezésetekre az információt.
Elhivatottan építjük tovább a magyar pénzügyi kultúrát és ezért mindent megteszünk napról napra!
Hitvallásunk
- Az öltöny helyett a tartalom ad súlyt a mondandónknak
- Értéket adunk és nem értéket vetetünk
- A hideghívást felcseréltük az ügyfélmegkeresésekre
- A szakmai tudás többet ér nálunk, mint egy Ferrari
- A problémáidról beszélünk és a megoldásokról. Nem az álmaidról és a „wannabe” megoldásokról
Egyszóval azért vagyunk mások, mert döntöttünk!