Oldal kiválasztása

Ismerd meg az sztorimat

Az alábbiakban megismerheted az IFL történetét, és a módját annak, ahogyan felborítottuk a pénzpiac játékszabályait, felálltunk az asztaltól és egy sokkal korrektebb üzletmenetre rendezkedtünk be!

 

Mert a pénzügyi tanácsadó lehet

  • hideghívástól független
  • őszinte
  • informatív
  • szókimondó

A változást a felismerés hozta el:

a pénzügyi tanácsadás meghalt

Micsoda? 

2008 óta ott motoszkált bennem az egyre erőteljesebb felismerés, hogy az, amit pénzügyi tanácsadásnak hívunk és annak marketingkészlete haldoklik és egyre kevésbé tartható fenn. Egyszerűen nem fogja kiállni az idő és a technológia fejlődés próbáját!

Mert miből állt egy pénzügyi tanácsadó marketingtevékenysége?

  • offline ajánláskérés
  • hideghívások
  • tukmálás
  • ismerősök mentális megerőszakolása és a barátság elinflálása

A keresletet mesterségesen kellett alakítani

Az összes rendszer arra épült fel, hogy az ügyfelek nem tudják, hogy mit akarnak, és ezért pénzügyi tanácsadóként majd nekünk kell jól megmondanunk, hogy mit és mikor kössenek. Ennek az eredménye az volt, hogy az ügyfeleknek nem állt megfelelő idő és információ a rendelkezésükre a hosszútávon saját maguk számára indokolható döntés megszüléséhez.

Mindig úgy éreztem, hogy egyfajta információs feketelyukat hoztak létre a cégek, amin keresztül nagyon nehéz volt a szerződések mögé látni és elengedve a betanult értékesítési dogmákat, megérteni a termékek valódi természetét.

Bízzunk meg a tanácsadóban

Amikor az információ átadása nem teljeskörű, akkor valójában a bizalom marad egy vadidegen emberrel szemben. Nagyon rossz aránynak érzem a vagy bejön, vagy nem jön be 50-50%-os esélylatolgatást egy olyan területen, ami a számokra épül, és ahol az ügyfélnek hosszútávon kellene elköteleződnie a nehezen megkeresett vagyonával.

Folyamatos és őszinte tájékoztatás

Rájöttem, hogy a pénzügyi tanácsadó ugyan mindig az időről beszél, de folyamatos időkorlátok közé szorítja az ügyfeleit a korlátozott információ és döntési folyamat által. 

Elkezdtem írni egy pénzügyekkel foglalkozó blogot, ahol az elejétől kezdve brutális őszinteséggel fejtettem ki a véleményemet a különböző termékekről, összefüggésekről, lehetőségekről vagy éppen gazdasági alapvetésekről.

A cél mindvégig az volt, hogy az embereknek (akik ekkor még nem az ügyfeleim) megfelelő információt adjak és elindítsam őket a döntési folyamatok útján. Felismertem, hogy nem minden ember tart ugyanott és minden embernek más időintervallum szükséges ahhoz, hogy meghozza a döntését, elhatározását.

Viszont ettől függetlenül vágynak a folyamatos és értékesítésmentes tájékoztatásra és információra. Mert majd egyszer nekik is aktuális lesz…

 

Hiszem, hogy az ügyfelek pontosan tudják, hogy mit akarnak

csak azt nem, hogy hogyan…

Stratégiai szemléletmód

Megértettem, hogy az ügyfelek mindig a következő cél elérésére fókuszálnak pénzügyi értelemben. Éppen ezért van szükségük egy olyan szakemberre, aki nem ezt a hibás víziót erősíti meg bennük, hanem stratégiai szemléletmódban összeköti életük különböző pontjait a pénzügyi termékekkel

Mondjunk nemet, ha szükséges

Sosem szerettem a végtelenül simulós embereket, akik megerősítenek a saját hülyeségemben, mert ez az érdekük. Tudom, hogy az ügyfeleknek sem erre van szükségük, hanem egy tanácsadóra, aki akkor is nemet mond, ha a lebeszélés egyben azt jelenti, hogy nem lesz szerződés és nem lesz jutalék

Jutalékorientáltság helyett eredmény

Sokat gondolkoztam azon, miért mondják a pénzügyi tanácsadókra, hogy jutalékéhes hiénák? Valószínűleg azért, mert termékértékesítés történik anélkül, hogy megértenék az ügyfél problémáját és elképzeléseit. Mi sikeresen nyugdíjaztuk az erőszakos értékesítést, és helyét az igény alapú tájékoztatás vette át

"Wannabe" helyett tapasztalatok

És mi az, amire a legkevésbé szüksége van az embereknek? Az olyan „wannabe” tanácsadókra, akiknek semmilyen tapasztalatuk nincsen, talán még felnőtt státuszú életet sem élnek, ellenben a tanácsaik mindig a szerencsére épülnek. A pénzügyeket nem elhinni kell, hanem megérteni és egy biztonságos stratégiát kialakítani

Szerintem a pénzügyi tanácsadó az a személy, aki

Tájékoztat

Éppen ezért írom a szakmai blogomot az oldalon, hogy mindenki számára közérthető módon elérhetővé tegyem az információt

Őszinte

Mindig megmondom a valós véleményemet. Akkor is, ha az fájdalmas, viszont az ügyfélnek érdeke megtudnia a valóságot

Tapasztalt

Szakmai tapasztalatomat 10 éve alapozom, illetve több ezer szakmai cikk által. Ezen időszak alatt sok mindent átéltem és megértettem

Akkor miért nem ilyenek a tanácsadó cégek?

 

Mert jutalékorientáltak és jutalékban korlátozottak

Jelenleg közel 10 000 regisztrált pénzügyi tanácsadó dolgozik az országban. Gondoljunk bele abba, hogyha mindenki tanácsadónak havonta 10 ügyfele lenne, akkor évente 120 ügyféllel létesítene üzleti kapcsolatot. Ez a teljes tanácsadói mezőnyt nézve évente 10 000 x 120= 1 200 000 új ügyfél egy 10 millió lélekszámú országban.

Láthatjuk, hogy a valóságban ez nem így működik és elérhetetlen ez a szám. Márpedig minél kevesebb az ügyfél, annál nehezebben tud a tanácsadó megélni, és annál magasabb értékű szerződést kell kötnie ügyfelenként. Tehát az átlagos tanácsadó kényszerből jutalékorientált, hiszen enélkül nem tudna megélni és a piacon maradni.

 

Mert hideghívásokból és ajánlásokból élnek

Mondhatnánk azt, hogy oké, de akkor legyen kevesebb tanácsadó, akik magasabb szakmai nívót képviselnek.

[Én is ezen az állásponton helyezkedem el].

Ez a cégek számára financiális katasztrófát jelentene, hiszen jelentős összegeket tudnak jelenleg a marketingjükben megspórolni azáltal, hogy végtelen mélységig bővítik folyamatosan az értékesítési hálózatukat, ahol a tagok direkt marketing megkereséssel, saját kapcsolati tőkéjük beáldozásával váltják ki a hagyományos marketinget és annak költségvonzatait.

 

Mert nincsen idejük

Fura ezt kijelenteni olyan cégekről, akik az idő értékének a hangoztatásából élnek. De a valóságban folyamatos időkényszerben vannak, hiszen azonnal pénzt kell tenniük a munkatársak és a részvényesek zsebébe. Ezt pedig az azonnali szerződéskötésekkel lehet elérni.

Egyszerűen az átlagos tanácsadói cég a saját működését veszélyeztetné, ha kellőképpen nagyvonalú lenne az ügyfeleivel szemben és időt adna számukra a döntési folyamat megéréséhez. Helyette professzionális értékesítési dogmákat alkalmazva kényszerítik ki az ügyfélből a gyakran megalapozatlan azonnali döntést.

 

 

Azt mondtam évekkel ezelőtt, hogy ebből elég…

Bevezettem a "most ne" fogalmat

Milyen meglepő fogalom egy jutalékból élő tanácsadó szájából, hogy „most ne kössünk szerződést”? Valójában a legönzőbb és legprofibb dolog, amit el tudok képzelni. Hiszen a „most ne” nemcsak korrekt, de hosszútávú bizalmi kapcsolatot kiépítő mondat. Az emberek emiatt a korrektség miatt köteleződnek el évekre mellettünk!

Az ügyfelek keressenek meg minket

Mindig utáltam hideghívásokkal és kikényszerített ajánlásokkal zaklatni az ügyfeleket. Úgy döntöttem, hogy „kilépek a fényre” és a tudásomat felvállalva folyamatosan tájékoztatom az embereket, megismertetem velük a pénzügyeket. Ha aktuális, akkor maguktól fognak megkeresni engem!

A piac-kiszorító hatás

Szerintem a piac változóban van. Folyamatosan fejlődik és az átlagos tanácsadókat kiszorítják az olyan, folyamatosan értéket adó cégek, mint a miénk. Ahol az ügyféllel nem csak értékesítési célból kommunikálunk, hanem rendelkezésére bocsájtjuk folyamatosan azt a tudásanyagot, ami fejleszt, és segít. Ami közérhető és nem hivatalos. Ami nem konzerv szagú…

Miben tudunk segíteni?

Információ

Rendszeresen teszünk közzé olyan cikkeket, amikben közérthetően és érdekesen vannak leírva azok a pénzügyi összefüggések, amik hozzásegíthetnek téged a tudatosabb és jobb pénzügyi döntések meghozatalában.

Ezeket a cikkeket díjmentesen érheted el!

Tanácsadás

Ha eljutottál arra a pontra, hogy lépni szeretnél, akkor vedd fel velem a kapcsolatot és beszélünk személyesen, ahol a személyre szabott tervedet elkészítjük az alábbi területek:

-nyugdíjbiztosítás

-gyerekmegtakarítás

-lakástakarék

-hitelfelvétel

Fiatalosan kommunikálunk nem csak fiataloknak! Ezért gondolhatta azt több szakmai lap is, hogy kifejezetten a 30 év alattiaknak hirdettünk pénzügyi tanácsadást. A valóságban mindenkinek, aki szeretne pénzügyileg tudatosabban élni és ehhez keresi a megoldásokat.Az IFL legfontosabb szabálya: pénzügyek mindenkinek közérthetően.

Az IFL információsztráda az elmúlt években több, mint 10 millió oldalletöltést produkált. Több, mint 1000 cikk jelent meg, amiből közel 600 cikk a www.index.hu blogszekciójába illetve több, mint 100 cikk a portfolio.hu-n lett kiválasztva, mint kiváló tartalom. Az értékadás nagyon jól működött, hiszen több tízezer komment, több tízezer lájk és megosztás érkezett a cikkekre, illetve több ezer emailt kaptam az elmúlt években.

Médiamegjelenéseink

Az IFL Group megkerülhetetlen szereplője a pénzügynek

Azt gondolom, hogy az IFL sokak szerint azért válhatott az online pénzügyek megkerülhetetlen szereplőjévé, mivel végre nem ugyanazt a konzervszagú maszlagot próbáljuk letolni az ügyfelek torkán, mint a versenytársaink. Helyette gyakran konfliktust felvállalva mondjuk el a véleményünket és bocsájtjuk rendelkezésetekre az információt.

Elhivatottan építjük tovább a magyar pénzügyi kultúrát és ezért mindent megteszünk napról napra!

Hitvallásunk

  • Az öltöny helyett a tartalom ad súlyt a mondandónknak
  • Értéket adunk és nem értéket vetetünk
  • A hideghívást felcseréltük az ügyfélmegkeresésekre
  • A szakmai tudás többet ér nálunk, mint egy Ferrari
  • A problémáidról beszélünk és a megoldásokról. Nem az álmaidról és a „wannabe” megoldásokról

Egyszóval azért vagyunk mások, mert döntöttünk!