+36 70 569 45 72 info@iflgroup.hu
Oldal kiválasztása
Mit tehet a HR a munkavállalóért

Mit tehet a HR a munkavállalóért

Nagyon érdekes kérdés, miként értékelődik fel a HR szerepe a jövő munkavállalójának megtartásával kapcsolatban? Ezidáig a HR-re úgy gondoltunk, mint akiknek legfontosabb feladatunk megtalálni a munkaerőpiacon a megfelelő munkatársakat. De mi van, ha már nálunk dolgozik a megfelelő ember?

A HR feladata immáron toborzás helyett a megtartás

Az elmúlt évtizedekben a HR abban a kényelmes helyzetben találta magát, amikor nyugodtan válogathatott a munkavállalók között, hiszen úgynevezett keresleti “piac” alakult ki a munkáltatók és munkavállalók piacán.

Ehhez képest az elmúlt években egyre több pozíció jelent meg a munkaerőpiacon, miközben egyre kevesebb az “alkalmas” munkavállaló. Így a HR legfőbb problémája a megfelelő munkaerő felkutatása lett. Ma már azonban egy újabb problémával kell megküzdeniük a cégeknek:

A munkavállalókat nehéz megtartani

Számos kutatás felismerte már azt az alapvető gazdasági tételt, miszerint egy munkatársat olcsóbb megtartani (relative cost), mint a helyettesét felkutatni, kitanítani és integrálni a szervezetbe.

Milyen kihívásokkal kell ma szembesülnie egy működő vállalkozásnak ezen a téren? Gondoljunk csak bele az egyre növekvő szakképzett munkaerőhiányra, a csábító “külföldi környezetre” vagy a törekvő versenytársak “elszívó erejére”.

Ezek a körülmények rendkívüli módon megnehezítik a vállalkozások életét és működését! A felismerés (munkaerő megtartás) már megszületett. De mi a következő lépés? Hogyan tovább?

Ma már az ígéret nagyon kevés

A vállalkozások nincsenek egyszerű helyzetben. Ma már nem elég “ígérgetni” a munkavállalóknak. Nem lehet hitegetni, hiszen a jó munkaerőt rendkívül gyorsan elszívják tőlünk. Helyette konkrét cselekvési tervre van szükség!

Itt jön képbe a HR, akinek a legfőbb feladata a jövőben a munkavállalók bizalmának a kiépítése és erősítése lehet. Nem a pénz a legfontosabb döntési tényező, hanem az az inspiratív munkahelyi környezet, amelyik nyitott a kérdésekre és megoldási javaslatokra. Az a környezet, amelyik odafigyel a munkavállalókra és erős bizalmat képes kiépíteni!

“Halld a munkavállalók hangját. Figyelj oda és ez alapján határozd el magad”

Mit tehet a HR a bizalom kiépítéséért?

Erre keresik a választ a Borealis Szakmai Fórum kerekasztal beszélgetésén az alább felsorolt HR szakértők:

  • Barcza Ilona – Európai HR vezető, volt GE HR Igazgató
  • Rappensberger Marianna – Senior HR Business Partner, Raiffeisen Bank
  • Müller Diána – Head of Talent Acquisition, Telenor
  • dr. Hajtó Zoltán – Lapker Zrt.
Milyen kérdéseket kell feltennie a HR-nek?
  • Az emberek cselekedetei mintázatot követnek. Ha hisznek abban, hogy korábban jól teljesített a csapat, akkor a jövőben is meg fogják tudni oldani jó minőségben a feladatot- A kérdés tehát: bíznak egymás képességében a munkatársak?
  • Tudják az emberek, hogy a szervezet milyen irányba halad? A közös célok elérése vezeti őket?
  • (El)Ismerik egymás tudását a munkatársak? Ha igen, akkor minden ember a saját feladatára koncentrál és képes a másik munkavégzésére támaszkodni. Így a marketinges a marketinggel , az értékesítő az értékesítéssel foglalkozik.
  • Ha azt hallod, hogy az emberek egymást bántják, kritizálják (pl.: ” Na, a pénzügyesekre nem lehet számítani, mert mindig elrontják a kimutatást), akkor nem bíznak egymásban.

Szakmai fórum: Társas készség, vagy üzleti tényező? Avagy, mit tehet a HR a bizalom megteremtéséért?

Kezdés ideje: 2019.05.10 9:00-13:00
Cím: Spoon rendezvényhajó, Budapest, Vigadó tér 3. kikötő

Díjmentes hitelügyintézés

Segítek Neked a hitelügyintézésben. Kiemelt és ingyenes szolgáltatása keretében egyszerre több banktól is konkrét hitelajánlatot mutatok be Neked, melyek akár 6 hónapig is érvényesek. Nem kell küzdened a bankfiókban! Mindent elintézek helyetted a hitellel kapcsolatban és az időközben felmerülő esetleges problémákra azonnali megoldási javaslatot adok. Kényelmes, gyors, megbízható.

Garantáltan ugyanazokkal a feltételekkel kapod meg (sokkal kényelmesebben) a hitelt nálunk, mintha bemennél a bankfiókba. Sőt! Több esetben is egyedi kedvezményeket tudok biztosítani a számodra(ingyenes előtörlesztés, ingyenes utalás…stb), melyeket a bankfiókban nem kapsz meg.

Ez a cikk 2019. május 01. napján frissült utoljára. A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Vége a papír alapú szerződéseknek? – itt az e-szerződés

Vége a papír alapú szerződéseknek? – itt az e-szerződés

Az e-szerződés minden igényünket kielégítheti. Bizonyára neked is eleged van a szerződéshalmokból, amikkel nap, mint nap szembesülnöd kell az irodában. Brutális mennyiségű, feleslegesen elhasznált papírhalom, amire semmi szükség nem lenne…

Évente közel 4 milliárd fát vágnak ki világszerte, hogy papírt állítsanak elő – NASA

Költséghatékony megoldás

Amikor az e-szerződés szolgáltatásokról olvastam a neten, akkor vállalkozóként egyből a költséghatékonyság jutott az eszembe. Ha jobban belegondolok, akkor évente rengeteg szerződést kötök a partnereimmel.

Tehát amire szükségem van:

  • egy csatorna, ahol percek alatt megköthetem a szerződést
  • gyors és kényelmes ügyintézés
  • költséghatékony megoldás
Eddig kizárólag a multik engedhették meg maguknak

Habár a 2014 eIDAS EU-ban törvénynek köszönhetően már évek óta lehetővé tették az elektronikus szerződést, mégis alapvetően a multik éltek ezzel a bürokráciát enyhítő lehetőséggel.

Az elmúlt években hatalmas techonlógiai fejlődésen ment keresztül ez a szektor is, aminek eredménye: megnyílt az e-szerződések piaca a KKV-k számára is. A szerződéseiket megfizethető áron köthetik meg elektronikusan, illetve tárolhatják azokat a felhőben.

Az eIDAS azzal veti meg minden elektronikus aláírás alapját, hogy kinyilvánítja: egyetlen aláírásnak sem lehet kétségbe vonni jogérvényességét tisztán elektronikus formája miatt. Ez a követelmény teljesíthető a tipikus elektronikus aláírásokkal.  

eIDAS megfelelés az elektronikus szerződés megkötéséhez
Milliókat spórolhatnak a cégek

A modernizációtól sokan félnek, mivel tartanak az elszabaduló költségektől. Egyrészt az előbbi állítás ma már nem teljesen állja meg a helyét, amikor egy előfizetéses rendszerben gyakorlatilag alacsony bekerülési költséggel vehetünk részt.

Másrészt az e-szerződésre való átállás a cég fejlődésének következő lépcsőfokát jelentheti. Gondoljunk bele, ahogyan a dokumentációs-szerződéses folyamat közben a kiegészítő folyamatok és hiánypótlások átfutási ideje csökken.

Képzeljük el, hogy a papíralapú folyamataink digitalizációjával a munkatársaink munkáját gyorsabbá, nyomonkövethetőbbbé és biztonságosabbá tehetjük. Időt és pénzt spórolhatunk meg ezáltal.

Növelhetjük a konverziónkat

Minden vállalkozó egyszerre áll az eladó és a fogyasztó oldalon is. Érdemes átgondolni, hogy számunkra (mint vevő) mi lenne az abszolút pozitív megoldás, amikor szerződni szeretnénk?

10-ből 9 megkérdezett vásárló vágyik a minél hatékonyabb és gyorsabb ügyintézésre -szerződéskötésre. Az e-szerződés éppen azon tulajdonsága miatt növelheti a konverziónkat, hogy redukálja a szerződéskötések idejét, miközben nem szükséges a fizikai jelenlét a felek között (elektronikusan történik a folyamat).

Lássuk be: az emberek gyűlölnek időt és energiát pazarolni a papírozásra. Legszívesebben otthonról a számítógép mellől szerződnének…

Az e-szerződés megkötésének a folyamata

  • Regisztrálunk egy szolgáltatónál
  • Kiválasztjuk a sablonszerződést abban a témában, amiben szeretnénk szerződést kötni
  • Személyre szabjuk a szerződést az egyedi paramétereinkkel
  • A partnert (vevő) meghívjuk a rendszerbe
  • Mindketten aláírjátok
  • Minősített elektronikus aláírással és időbélyeggel ellátott pdf-et állít elő a CLM rendszer (szerződéses életciklus-kezelés), amely teljes bizonyítékerejű magánokiratot jelent és létezésül az időbélyeg pillanatától megkérdőjelezhetetlen.
  • A szerződés létrejött, PDF-ben bármikor elérhető és lehívható a “felhőből”
elektronikus szerződés folyamat
mintaszerződés az eszerzodes.hu rendszeréből

Kicsit olyan, mint az e-számla

Nekem erről az e-szerződésről mindig az e-számla jut eszembe. Emlékszem, amikor még vállalkozók rohangáltak a számlatömbbel és céges bélyegzővel, majd kézzel töltögették órákon keresztül a számlákat.

Aztán jött az e-számla, azaz egy felhőalapú szolgáltatás, aminek a lényege, hogy a számítógépen keresztül, mindenféle külső behatás nélkül tudtunk kényelmesen számlát kiállítani és valós időben, bizonyítható módon (email) átadni a partnernek.

Az e-szerződés ezt az ötletet viszi tovább és nyújt remek lehetőséget azoknak a vállalkozóknak, akik szeretnék elhagyni a papíralapú szerződéskötéseket, folyamataikat felgyorsítanák és költséghatékony megoldást keresnek a szerződéskötésekhez, szerződések felhőalapú tárolásához.

Sokan vagyunk így ezzel….

Az e-szerződés 9 előnye, amire nem gondoltál volna…

  • Könnyen aláírható függetlenül attól, hogy éppen merre vagy
  • Mobilbarát, így akár telefonról is könnyen kezelhető
  • Kizárólag egyetlen változata létezik az e-szerződésnek, amit senki nem ír át (pl.: mint az email-ben csatolt word szerződések esetében
  • Felgyorsítja az értékesítési folyamatodat
  • Költséghatékony megoldás
  • Rendszerezhető, így a keresett szerződés egyszerűen előhívható
  • Az e-szerződést megőrzi a rendszer és bármikor elérhető
  • Környezetvédelmi szempontból megvédi a Földet a felesleges fakitermeléstől
  • Tehermentesíti az irodádat a felesleges papírhegyektől

Díjmentes hitelügyintézés

Segítek Neked a hitelügyintézésben. Kiemelt és ingyenes szolgáltatása keretében egyszerre több banktól is konkrét hitelajánlatot mutatok be Neked, melyek akár 6 hónapig is érvényesek. Nem kell küzdened a bankfiókban! Mindent elintézek helyetted a hitellel kapcsolatban és az időközben felmerülő esetleges problémákra azonnali megoldási javaslatot adok. Kényelmes, gyors, megbízható.

Garantáltan ugyanazokkal a feltételekkel kapod meg (sokkal kényelmesebben) a hitelt nálunk, mintha bemennél a bankfiókba. Sőt! Több esetben is egyedi kedvezményeket tudok biztosítani a számodra(ingyenes előtörlesztés, ingyenes utalás…stb), melyeket a bankfiókban nem kapsz meg.

Ez a cikk 2019. április 02. napján frissült utoljára. A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Vállalkozás okosan: hogyan tedd mérhetővé az online marketing eszközöket, hogy ne költs feleslegesen?

Vállalkozás okosan: hogyan tedd mérhetővé az online marketing eszközöket, hogy ne költs feleslegesen?

Egy vállalkozás pénzügyi sikerei rendkívül sok tényezőn múlhatnak. Ezeket a tényezőket egy okos vállalkozónak nem csak átlátni kell, de a cég sikeréhez – vagy épp kudarcához – hozzájáruló alvállalkozókat, alkalmazottakat is kezelni kell. Ahhoz kétség sem férhet, hogy a bevétel növelésének egyik leghatékonyabb módja ma az online marketing – azonban ha nem megfelelő céget/szakembert választasz ennek kivitelezésére, akár a befektetett összegek koporsója is lehet ugyanez… 

A marketing kiadásokra sok vállalkozó úgy tekint, mint szükséges rosszra, és egy nagy adag kidobott pénzre… Nem csoda, hiszen sokan éppen a Pareto-elvvel magyarázzák a marketing költséget: „a kiadások csupán 20%-a hoz hasznot, viszont nem tudjuk, melyik az a 20%!” – szokták mondani. Pedig ez egyáltalán nem igaz, ilyen arányokban semmi esetre sem. 

A Marketing Professzorok Kft. online marketing ügynökség segítségével most összefoglaljuk,

hogy melyek azok a beállítások, lehetőségek, amelyeket mindenképp érdemes beütemezned, ha szeretnéd tudatosan tervezni marketing büdzséd – és a legtöbbet kihozni belőle! Ezek segítségével a felhasznált eszközök függvényében nagyrészt, vagy teljesen mérhetővé teheted azok sikerét – amely nagyban segít az eszközök optimalizálásában, vagy ha ügynökséggel dolgozol együtt, az ő hatékonyságuknak ellenőrzésében is. 

Az alapvető fogalom: a konverzió és a konverziómérés

Jelen cikkünkben nem szeretnénk nagyon mélyre ásni az online marketingben és úgy alapvetően a marketingben használt fogalmakban, de van, ami nélkülözhetetlen… Ilyen a konverzió, és a konverziómérés is.

A konverzió jelent minden olyan felhasználói cselekedetet a weboldaladon, amely számodra, vállalkozásod számára értéket teremt. Webáruházak esetében konverziónak hívjuk a megrendelések leadását, éttermek esetében az asztalfoglalást, szolgáltatások esetében pedig az időpontfoglalást, vagy éppen az ajánlatkérést, stb. Konverzió lehet továbbá akár egy felhasználó oldalon töltött ideje, vagy épp egy hírlevél feliratkozás – ez azonban jelen témánkhoz, a pénzügyi megtérüléséhez csak közvetetten kapcsolódik, így jelen esetben leegyszerűsítve maradjunk annyiban, hogy konverzió minden, ami pénzt hoz a házhoz. 

A konverziómérés pedig nevéből fakadóan is mutatja, hogy az ilyen értékes cselekedetek legfőbb mérőszáma. 

Mit tudunk meg a konverzióméréssel?

A weboldal és az online marketing hatékonyságát.

Alapvetően a fentiek alapján talán nyilvánvaló, hogy azt tudjuk megmondani a konverziómérés alapján, hogy hány ilyen értékes cselekedet született a weboldalon.

Ezzel azonban nagyon maximum a komplex marketing tevékenységet lehet értékelni – de részleteibe menően azt, hogy mely eszközök segítettek hozzá pontosan a sikerhez, nem. Szerencsére azonban a konverziómérés ennél jóval többet tud nyújtani számunkra… 

Az egyes marketing eszközök által behozott „vásárlók” számát

Egy kis szakértelemmel ugyanis a konverziómérésnek köszönhetően nem csak a beérkező vásárlások (ajánlatkérések, foglalások stb.) számát tudjuk megmondani, hanem azt is, hogy pontosan mely eszközöknek köszönhetjük ezeket! 

A megfelelő beállítások után meg tudjuk mondani, hogy hány vásárlót hozott az adott időszakban a Facebook, hányat a Google Ads, és hányan érkeztek például egy fizetett megjelenésből. 

Egy kis fejszámolással: az alkalmazott eszközök által behozott bevételt, és a tiszta nyereséget!

Szintén a webáruházak esetén használatos kifejezés az „általános kosárérték”, de a legtöbb szolgáltató is ki tudja számolni, hogy egy online ajánlatkérés mekkora bevételt generál számára (természetesen akár levonva belőle a lepattanó ajánlatkérők számát is). 

Ha pedig meg tudjuk mondani a konverzió értékét és mennyiségét is, valamint azt is, hogy mely eszköznek köszönhettük ezt a bevételt, akkor azt is meg tudjuk mondani, hogy pontosan mennyi hasznot hozott az az eszköz – vagy hogy éppen megtérült-e egyáltalán a rá áldozott pénz. 

Mennyire tud pontos lenni a konverziómérés?

Amikor a pontosságot elemezzük, akkor nem első sorban arra gondolunk, hogy a valós vásárlások száma is annyi volt-e, mint amit a konverziómérésben látunk, mert az normális esetben egyezni fog, és a pontosság csak nem 100%-os. 

Ennél sokkal fontosabb, hogy mennyire értékelhetőek objektíven az egyes eszközök.

A legtöbb esetben: egy kis utánajárással és számolással közel 100%-ban

A legtöbb online marketing eszköz, ha nem is első ránézésre és kapásból, de rendkívül pontosan mérhető. A legegyszerűbben talán a Google Ads felületén keresztül tudjuk ezt szemléltetni, így az alábbiakban egy egyszerű példát hozunk ennek működésére.

Egy női cipőket értékesítő webáruház Google Ads hirdetést ad fel, amelynek eredményét a fentebb említett konverzióméréssel vizsgálják. Az „bokacsizmák” értékesítésével foglalkozó kampányuk a vizsgált időszakban 40 000 Ft kiadást generált, tehát ennyit fizetett a cég a hirdetésre való kattintások után a Google-nek. Ebből összesen 10 db megrendelés érkezett a konverziómérés adatai alapján, tehát összesen 4 000 Ft-os konverziós költségről beszélhetünk, azaz a cég 4 000 Ft-ot fizetett azért, hogy egy cipő gazdára találjon. Leegyszerűsítve elmondhatjuk, hogy ha a cégnek az eladott cipőből megmaradt tiszta haszna nagyobb, mint az elköltött 4 000 Ft, akkor nyereséges ez a hirdetés. Természetesen a legpontosabb mérés érdekében a járulékos kiadásokat is érdemes számolni (pl. a marketinges munkatárs bére leosztva az adott eszközre fordított idővel, a grafikusi munka, ha a hirdetés éppen képpel jelent meg, vagy épp a szállítási költség, amennyiben azt nem a vásárló fizeti, stb).

Ezzel a rendszerrel tehát, ha minden adat a rendelkezésedre áll, egész pontos megtérülést tudsz csatolni az egyes eszközökhöz. Ha forintra pontosan nehéz is kiszámolni egy-egy termék/szolgáltatás megtérülését, azért az irányszámok nagyban hozzájárulnak ahhoz, hogy a rendszer hatékonyan működhessen! 

Ennél persze jóval összetettebb vizsgálni például a keresőoptimalizálás hatékonyágát, amelynek esetében több eszköz együttes alkalmazása (pl. tartalommarketing, linképítés, weboldal fejlesztés, stb.) hozza meg a sikert.

A határesetek: a PR eszközök, a brandépítés és a segített konverziók

Az egyetlen nehézség a méréskor és az értékeléskor az, hogy nem minden eszköztől várhatunk konkrét és azonnali eredményeket. Az egyes PR eszközök, a brandépítést elősegítő tevékenységek ugyanis rendkívül fontosak egy vállalkozás életében és fejlődésében, azonban ezek a legtöbb esetben járulékos eredmények, amelyek később, esetleg más marketing eszközön keresztül hozzák meg hasznukat – így ezekben az esetekben (pl. PR cikkek, egyes Facebook hirdetések, de sok esetben maga a közösségi média felületek is) óvatosan kell használni a becsléseket, és kalkulálni a járulékos nyerségekkel is.

Szerencsére erre már a Google is gondolt, így a Google Analytics eszközében a konverziók menüpont alatt, „segített konverziók” néven azon eszközöket is láthatjuk, amelyek közvetve járultak hozzá egy-egy eredményhez – de természetesen csak akkor, ha az online visszafejthető módon történt, így még így is marad bőven olyan szál, amelyet nem lehet objektíven mérni.

A konverziómérés beállításának alapjai

Hogyan tudod beállítani, és mérni a konverziókat – ezzel pedig vizsgálni, marketingesként optimalizálni (vagy őt ellenőrizni)? Természetesen számos kiegészítő eszköz, és néhány variáns módszer (pl.: eCommerce beállítások) is rendelkezésünkre állnak, azonban jelen cikkben nem célunk átfogó és mindenre kiterjedő tananyagot összeállítani erről, csupán gondolatébresztőnek szánjuk ahhoz, hogy tudatosan tudd megválasztani és ellenőrizni vállalkozásodban a marketingért felelős személyeket.

Az alábbiakban a konverziómérés alapjait vesszük számba.

Egy erre képes weboldal, és a beálltások

Ahogy az online marketingben minden, úgy a konverziómérés is a megfelelő weboldalnál kezdődik. Senki nem képes ugyanis mérni az eredményeket, ha azok nem futnak át egy jól megtervezett rendszeren. Ha weboldaladra telefonszámod a fejlécbe kiírva megjelenik, azt leendő ügyfeled feljegyzi magának majd valahonnan, valamikor felhív, azt az online rendszerek nem fogják tudni mérni.

A weboldalnak ezért tudnia kell adat küldeni arról a lentebb említett Google Analyticsnek, hogy melyek azok a cselekedetek, amelyeket értéknek, konverziónak számolhat. Ilyen lehet például egy ajánlatkérő, vagy épp időpont foglaló form, amelynek elküldése után a felhasználót egy teljesen egyedi, máshonnan nem elérhető aloldalra küldi a weboldal. Ez az aloldal lesz a konverziós aloldal, ennek forgalmát, forgalmi forrását képes majd elemezni a Google Analytics (vagy más erre alkalmas program).

Az elsődleges eszköz: a Google Analytics

A legegyszerűbb, minden weboldal tulajdonos számára kötelező, és teljesen ingyenes Google eszköz amely tökéletesen alkalmas a konverziómérésre és -elemzésre, a Google Analytics. A weboldallal összekötve, egy pár kattintásból álló beállítással megadhatjuk neki a fentebb már említett köszönőoldalt (vagy más konverziós értéket, pl. weboldalon töltött átlag időt, eseményt, videómegtekintést, stb.). A Google Analytics pedig meglepően pontos adatokat közöl a megadott célról. Megtudhatjuk, honnan, mely eszköznek köszönhetően érkezett oldalunkra a vásárló, milyen útvonalat járt be weboldalunkon a vásárlás előtt, stb…)

Miért van erre szükséged cégvezetőként?

Amennyiben nem 1-2 személyes kisvállalkozást vezetsz, könnyen felmerülhet benned ez a kérdés. A saját szakterületedhez értesz, a vezetéshez értesz – miért kellene Neked foglalkozni a konverzióméréssel? 

A válasz végtelenül egyszerű: ahhoz, hogy a cégben lévő bevételeid és kiadásaid egyensúlyba kerüljenek, ez egy rendkívül fontos tényező. A fontos tulajdonképpen nem az, hogy Te magad tudd elvégezni az elemzéseket, beállításokat – de mindenképp fontos tudnod, hogy mit érdemes elvárni, kérni, követelni alvállalkozóidtól, munkatársaidtól – és a konverziómérés, a pontos eredmény-elemzés ilyen. 

Díjmentes hitelügyintézés

Segítek Neked a hitelügyintézésben. Kiemelt és ingyenes szolgáltatása keretében egyszerre több banktól is konkrét hitelajánlatot mutatok be Neked, melyek akár 6 hónapig is érvényesek. Nem kell küzdened a bankfiókban! Mindent elintézek helyetted a hitellel kapcsolatban és az időközben felmerülő esetleges problémákra azonnali megoldási javaslatot adok. Kényelmes, gyors, megbízható.

Garantáltan ugyanazokkal a feltételekkel kapod meg (sokkal kényelmesebben) a hitelt nálunk, mintha bemennél a bankfiókba. Sőt! Több esetben is egyedi kedvezményeket tudok biztosítani a számodra(ingyenes előtörlesztés, ingyenes utalás…stb), melyeket a bankfiókban nem kapsz meg.

Ez a cikk 2019. április 2. napján frissült utoljára. A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Építs magadnak honlapot – brutális akció

Építs magadnak honlapot – brutális akció

Ma már nem létezhet vállalkozás saját honlap nélkül. Ugyanis a honlap a mi digitális névjegykártyánk, ami meggyőzi vagy elriasztja a potenciális ügyfeleket. Viszont nem minden vállalkozónak van 2-300 ezer forintja honlapot készíteni.

A sablon oldalak ideje lejárt?

Emlékszem, amikor az IFL-t először szerettem volna az online térbe elhelyezni, akkor rendkívül fontos szempont volt a költség. Mivel ez alapvetően egy “tesztüzem volt”, ezért nem szerettem volna több száz ezret elkölteni lutrira.

Éppen akkoriban jött velem szembe a Budapest Bank és egy honlapsablon készítő cég akciója a “neten a cégem” mozgalom. Az ígéret az volt, hogy ingyenesen lehet honlapom, aztán minimális éves költségért cserébe mindent elintéznek (domain, tárhely, üzemeltetés) helyettem.

Évekre beragadtam

Újszülöttnek minden új -tartja a közmondás. Mivel én is ekkoriban kezdtem ismerkedni a honlapokkal, ezért nyilvánvalóan beleszerelmesedtem a saját magam által korlátozott körülmények között összepakolt oldalba.

Utólag azt mondom, hogy borzalom volt, de én csináltam. Aztán évente fizettem átlagosan 30 000 forintot a fenntartásra. Cserébe mit kaptam? Mivel a fejlesztő cég nagyon lemaradt az upgrade-ekkel, ezért szinte napról napra lett a teljes rendszer elavult és kompromisszumokkal teli.

Nem elég az ötlet

Az évek folyamán számtalan ötletem merült fel a honlapom átalakításával kapcsolatban, de a rendszer egyszerűen brutális korlátok közé szorított. Én meg idővel feladtam és inkább a blog.hu oldalamra koncentráltam.

Aztán eljött az a pont, amikor azt mondtam, hogy ennek vége, készítünk egy új honlapot, immáron a kötetlen WordPress + DIVI alapokon, ami azt jelentette, hogy az oldalt az elejétől a végéig a saját elképzeléseim szerint tudtam felépíteni. Ennek eredménye az, amit ma látsz. És folyamatosan fejlesztünk, hiszen csak így tudok nektek (ügyfeleknek) minőségi szolgáltatást nyújtani.

Mi az a WordPress, mi az a DIVI?

Ezt a cikket azért írom, hogy megértessem veled, mit jelent WP alapon honlapot készíteni. Ezért mellőzöm a szakzsargont és a józan paraszti eszünket hívjuk segítségül.

A WORDPRESS

A WordPress eredetileg a világ legnagyobb blogszolgáltatója volt, ami a folyamatosan fejlesztéseknek köszönhetően odáig fejlődött, hogy ma már a világ összes honlapjának több, mint 50%-a WordPress alapokon működik.

Képzelj el egy olyan alaprendszert, ami lehetővé teszi az alkotás olyan szintű szabadságát, amire mindig is vágytál. Gyakorlatilag mindent meg tudsz valósítani ebben a rendszerben, amit szeretnél.

És mindezt ingyen. Ugyanis a WordPress közösség alapszabálya az ingyenesség. Persze vannak fizetős szolgáltatások és prémium csomagok, de az alapok ingyenesek.

Ráadásul több százezren fejlesztenek a WordPress rendszerekre, ami által a közösség folyamatosan javítja a kódokat, a biztonságot és a használhatóságot. Itt jegyezném meg a különbséget a régi rendszeremmel kapcsolatban, ahol egy évi 20M forintos árbevételű kis magyar cég próbálta a saját rendszerét legalább szinten tartani. Hatalmas különbség a WordPress közösség erejével szemben.

A DIVI

Ha a WordPress a test, akkor a DIVI a lélek. A DIVI a világ egyik legnépszerűbb vizuális szerkesztője. Ez mit jelent? Gyakorlatilag nem kell értened a programozáshoz, hogy képes legyél saját honlapot készíteni.

Természetesen sok gyakorlásra van szükség, hogy az eredmény kielégítő legyen, de valahol el kell kezdeni. A DIVI által lehetőséged van élőben látni, hogy mit állítasz az oldalon!

például: az egyik szöveges modult be szeretnéd színezni és balra helyezni. Akkor ezt úgy tudod a vizuális szerkesztőben megvalósítani, hogy közben látod pixelről pixelre az állítgatásokat.

Felgyorsul a megvalósítás

A DIVI egy fizetős prémium sablon, amit megvásárolhatunk a WordPress alaprendszerhez. A pénzünkért cserébe a világ egyik legfejlettebb szerkesztői felületét kapjuk és számtalan ingyenesen telepíthető oldal-sablont, amik már előre be vannak állítva.

Tehát az is elképzelhető, hogy te letöltesz a több száz sablonból egyet ingyenesen és azt átszínezed, módosítod a képeket, az elhelyezéseket és kész az oldalad. Mert neked erre van éppen szükséged.

Brutális akció

A DIVI-t kétféle konstrukcióban vásárolhatod meg. Az első verzióban éves előfizetői díjad van, amikor kb. évi 15-20e forintot kell fizetned. A második verzióban úgynevezett lifetime licencet vásárolsz kb. 70e forintért, amiért cserébe korlátlan oldalon tudod a DIVI-t életed végéig használni (+ ingyen kapod a folyamatos frissítéseket is).

Most az E-lander oldal olyan akciót hirdetett, hogyha megvásárolod a honlapkészítő kurzusukat 14 950 forintért, akkor ingyen megkapod ajándékba a DIVI lifetime licenc Api kulcsot, amit aztán korlátlan oldalon fel tudsz használni majd és folyamatosan kapod a frissítéseket életed végéig.

Nem csak vállalkozóknak

Beszélgettem Zsolti barátommal a lehetőségekről. Mindig felmerül a honlapkészítés, mint olyan skill, amire vadásznak a munkáltatók, amennyiben marketingest keresnek.

Azt gondolom, hogy ezt az akciót nem kizárólag vállalkozóknak kell megragadnia, hanem diákoknak és olyan felnőtteknek, akik próbálgatnák a szárnyaikat és kockázatmentesen készítenének honlapot először kizárólag a saját szórakozásukra.

A kurzus az alapokról szól

Néhány szót érdemes megejteni az akcióban szereplő kurzusról is. Sokan attól félnek (teljes joggal), hogy a legelső lépést nem tudják megugorni, hiszen nem tudják milyen technikai beállításokat kell eszközölni a legelején.

Amikor a saját oldalamat készítettem, akkor a neten mindenfelé keresgéltem, kutakodtam és összekukáztam az infók egy részét. A probléma, hogy ezek ilyen “meglátjuk mi lesz” megoldások voltak kétes forrásokból.

A kurzust ezt az információt adja meg számunkra. Kézenfog és egészen a vizuális szerkesztőig elkísér minket. Megtanítja a háttérmunkálatok, amikre szükségünk van.

Hogyan tartsuk meg a dolgozókat 2019-ben?

Hogyan tartsuk meg a dolgozókat 2019-ben?

2019-ben a vállalkozásoknak fel kell tudni venniük a harcot a fluktuációval, a munkaerő áramlással, a VUCA világból eredő bizonytalansággal és a pénzügyi válságokkal! Ma már a dolgozókat nem feltétlenül a pénzzel tudjuk megtartani, hanem a…

a bizalommal

– beszámoló a Borealis “Bizalom” Szakmai Fórumáról

Azt vettem észre, hogy a felelős vezetők manapság egyre inkább felismerik a meglévő munkaerő felbecsülhetetlen értékét. A hangsúly sokkal inkább eltolódik a meglévő munkaerő fejlesztése és megtartása irányába.

Számos kutatás készült a témával kapcsolatban, ami mind alátámasztja azt az érzetet, hogy egy meglévő-minőségi munkatársat olcsóbb megtartani, mint egy újat kiképezni. Alacsonyabb kockázatot jelent a megtartás, szemben a magas kockázatú munkaerőpiaci kereséssel.

Azok a cégek háromszor sikeresebbek, ahol van bizalom a beosztott és vezető között. A bevételkilátások 2,5x nagyobbak – Fortune 100 best companies

Miért fontos a bizalom kiépítése a cégben?

2019-ben a szervezetek számos veszéllyel kell szembesülnek. Ilyen veszélyek többek között :

  • A VUCA világból eredő bizonytalanság
  • Növekvő digitalizáció, elszemélytelenedés
  • Pénzügyi válságok
A VUCA világ

V – volatile : változékonyság
U – uncertain : bizonytalanság
C – complex : komplexitás
A – ambigouos: kétértelműség

1. V – volatile : változékonyság / vision: cselekvés

A világ körülöttünk rendkívül gyorsan változik anélkül, hogy az új trendeket előre fel tudnánk mérni. Fel kell készülnünk a megjósolhatatlanra. Ezt pedig folyamatos cselekvéssel tudjuk megoldani.

2. U – uncertain : bizonytalanság / understanding: megértés

Minden igyekezetünk ellenére vannak olyan külső körülmények, amiket nem tudunk befolyásolni. Amit tehetünk, az saját képességünk fejlesztése, hogy szélesebb látókörben, új megközelítéssel alkalmazkodjunk az új helyzetekhez.

3. C – complex : komplexitás / clarity: megvilágítás

Feladattól függően számos olyan elemmel, információval rendelkezünk vagy éppen nem rendelkezünk, amik valamilyen formában összekapcsolódnak és/vagy folyamatosan változnak. A mi feladatunk ebben a változó környezetben megtalálni a fókuszpontot és rugalmasnak, kreatívnak lenni.

4. A – ambigouos: kétértelműség / agility: agilitás

A hétköznapi kapcsolatok viszonylag homályosak, nincsenek bevett gyakorlatok. Éppen ezért mindig ismeretlen feladatokkal kell szembesülnünk. Meg kell tanulnunk a megfelelő döntéseket meghozni, amik egyszerre hatékonyak és innovatívak.

Digitalizáció = elszemélytelenedés

További problémát jelent a digitalizáció térnyerése a szervezet életében, hiszen miközben egyre inkább a vállalkozások “beköltöznek az online térbe”, egyre személytelenebbé – ingerszegényebbé válik a munkahelyi környezet.

Ennek ok-okozati következménye a gyengülő szervezeti kultúra, közösségi erő. Magyarul a jövőben egyre kevésbé kötődnek a dolgozók a vállalathoz, mivel egyre személytelenebbé válik az egész munkafolyamat.

A bizalom kevésbé kiszámítható környezetben is meg tudja tartani a munkatársakat!

Mit jelent a bizalom az üzleti életben? Minden vállalkozás rendelkezik úgynevezett “külső bizalommal”, amit kialakított a partnereiben, ügyfeleiben, befektetőiben egyaránt.

Ezt hívjuk “brand”-nek. Az erős brand erős bizalmat jelent a vállalkozásunk számára, ami vonzóerőként rendkívül komoly hatással lehet a külső üzleti kapcsolatokra.

Ugyanakkor minden vállalkozás rendelkezik “belső bizalommal” is, ami jelzi, hogy mennyire bíznak a munkatársak a cégben, a vezetésben, illetve egymásban. Minél magasabb szintű ez a belső bizalom, annál elkötelezettebb munkaerővel rendelkezik a vállalat.

A legfontosabb kérdések
  • Az emberek cselekedetei mintázatot követnek. Ha hisznek abban, hogy korábban jól teljesített a csapat, akkor a jövőben is meg fogják tudni oldani jó minőségben a feladatot- A kérdés tehát: bíznak egymás képességében a munkatársak?
  • Tudják az emberek, hogy a szervezet milyen irányba halad? A közös célok elérése vezeti őket?
  • (El)Ismerik egymás tudását a munkatársak? Ha igen, akkor minden ember a saját feladatára koncentrál és képes a másik munkavégzésére támaszkodni. Így a marketinges a marketinggel , az értékesítő az értékesítéssel foglalkozik.
  • Ha azt hallod, hogy az emberek egymást bántják, kritizálják (pl.: ” Na, a pénzügyesekre nem lehet számítani, mert mindig elrontják a kimutatást), akkor nem bíznak egymásban.
A bizalom hatása a munkatársakra -felmérés

74%-kal kevesebb stresszt élnek át
106%-kal több energiájuk van munka közben
50%-kal produktívabbak
13%-kal kevesebbet hiányoznak betegség miatt
76%-kal nagyobb az elköteleződés

A bizalom mérhető a szervezetben

Jogosan merül fel a kérdés, hogy a bizalmat milyen eszközökkel tudjuk felmérni a szervezetünkben? Fontos, hogy a lehető legfüggetlenebb legyen a felmérés, ami anonim. A felmérésben szereplők legyenek képesek őszintén véleményt formálni.

Törekedjünk az objektív felmérésre!
Mit jelent a magas bizalmi index egy szervezetben?

Magasabb elkötelezettségi szintet és a kollégák könnyebb megtartását. Csökkennek a kiadások, gyorsabb és hatékonyabb lesz a munkavégzés, mert a magas bizalom erősebb felhatalmazást tesz lehetővé.

Mit okoz a bizalom hiánya?

Elindul a fluktuáció, nőnek a költségek és lassabbá, hatékonytalanná válik a munkavégzés, mert a bizalom csökkenése korlátozott felhatalmazást tesz lehetővé.

A megoldás egy applikáció lehet…

Épp ezért a Borealis cégfejlesztő tanácsadó csapata megalkotta a Trust Builder applikációt, amit bármikor, bárhonnan elérve tudunk arra használni, hogy egy komplex képet kapjuk arról, ahol a szervezeti kultúránk bizalmi faktora éppen tart.

Az applikáció lehetőséget teremt számunkra:

  • A szervezetben levő csapatok bizalmi szintjének a mérésére
  • A szervezetünkben meglévő bizalom már működő eszközeinek felderítésére

Az applikáció valós idejű visszajelzést nyújt, különféle elemzéseket ad. A programot használók lehetőséget kapnak arra, hogy a Borealis munkatársaival átbeszéljék a kapott eredményeket és a további teendőket

Aki szeretné kipróbálni az írjon a info@borealisconsulting.hu címre vagy keresse fel Kővári Adriennt a  +3630 385 1685 számon.

Nyílt 1 napos tréning

Közérdekű információ:

Az “idei első, egy napos nyílt tréningük témája a Bizalom lesz.

BIZALOM – Hogyan építsünk és tartsunk fenn bizalmat?  – március 29-én.

Itt már konkrét technikákat adunk és gyakorlunk be a bizalom megteremtésére, fenntartására és visszaállítására, amennyiben sérült.

Mindenkit várunk, akit valamilyen formában érinthet a téma akár magánemberként, akár vezetőként.

Bővebb infó és jelentkezés szintén az info@borealisconsulting.hu e-mailen.”


Díjmentes hitelügyintézés

Segítek Neked a hitelügyintézésben. Kiemelt és ingyenes szolgáltatása keretében egyszerre több banktól is konkrét hitelajánlatot mutatok be Neked, melyek akár 6 hónapig is érvényesek. Nem kell küzdened a bankfiókban! Mindent elintézek helyetted a hitellel kapcsolatban és az időközben felmerülő esetleges problémákra azonnali megoldási javaslatot adok. Kényelmes, gyors, megbízható.

Garantáltan ugyanazokkal a feltételekkel kapod meg (sokkal kényelmesebben) a hitelt nálunk, mintha bemennél a bankfiókba. Sőt! Több esetben is egyedi kedvezményeket tudok biztosítani a számodra(ingyenes előtörlesztés, ingyenes utalás…stb), melyeket a bankfiókban nem kapsz meg.


Cikkhez kapcsolódó tartalom

Vagyonszerzési illeték 2018 – konkrét példa

CSOK 2019 – Több pénzt kaphatunk, de jó ez nekünk?

Szükséged van a segítségemre?

Bankfüggetlen hitelközvetítés és CSOK tanácsadás

Nyugdíjcélú megtakarítás tanácsadás

Gyerekmegtakarítás tanácsadás

Támogatom a blogot

Támogatás

Hasznos cikkek

Tovább


Ez a cikk 2019. február 18. napján frissült utoljára. A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Jogi infó