+36 70 569 45 72 info@iflgroup.hu
Oldal kiválasztása
Hogyan tartsuk meg a dolgozókat 2019-ben?

Hogyan tartsuk meg a dolgozókat 2019-ben?

2019-ben a vállalkozásoknak fel kell tudni venniük a harcot a fluktuációval, a munkaerő áramlással, a VUCA világból eredő bizonytalansággal és a pénzügyi válságokkal! Ma már a dolgozókat nem feltétlenül a pénzzel tudjuk megtartani, hanem a…

a bizalommal

– beszámoló a Borealis “Bizalom” Szakmai Fórumáról

Azt vettem észre, hogy a felelős vezetők manapság egyre inkább felismerik a meglévő munkaerő felbecsülhetetlen értékét. A hangsúly sokkal inkább eltolódik a meglévő munkaerő fejlesztése és megtartása irányába.

Számos kutatás készült a témával kapcsolatban, ami mind alátámasztja azt az érzetet, hogy egy meglévő-minőségi munkatársat olcsóbb megtartani, mint egy újat kiképezni. Alacsonyabb kockázatot jelent a megtartás, szemben a magas kockázatú munkaerőpiaci kereséssel.

Azok a cégek háromszor sikeresebbek, ahol van bizalom a beosztott és vezető között. A bevételkilátások 2,5x nagyobbak – Fortune 100 best companies

Miért fontos a bizalom kiépítése a cégben?

2019-ben a szervezetek számos veszéllyel kell szembesülnek. Ilyen veszélyek többek között :

  • A VUCA világból eredő bizonytalanság
  • Növekvő digitalizáció, elszemélytelenedés
  • Pénzügyi válságok
A VUCA világ

V – volatile : változékonyság
U – uncertain : bizonytalanság
C – complex : komplexitás
A – ambigouos: kétértelműség

1. V – volatile : változékonyság / vision: cselekvés

A világ körülöttünk rendkívül gyorsan változik anélkül, hogy az új trendeket előre fel tudnánk mérni. Fel kell készülnünk a megjósolhatatlanra. Ezt pedig folyamatos cselekvéssel tudjuk megoldani.

2. U – uncertain : bizonytalanság / understanding: megértés

Minden igyekezetünk ellenére vannak olyan külső körülmények, amiket nem tudunk befolyásolni. Amit tehetünk, az saját képességünk fejlesztése, hogy szélesebb látókörben, új megközelítéssel alkalmazkodjunk az új helyzetekhez.

3. C – complex : komplexitás / clarity: megvilágítás

Feladattól függően számos olyan elemmel, információval rendelkezünk vagy éppen nem rendelkezünk, amik valamilyen formában összekapcsolódnak és/vagy folyamatosan változnak. A mi feladatunk ebben a változó környezetben megtalálni a fókuszpontot és rugalmasnak, kreatívnak lenni.

4. A – ambigouos: kétértelműség / agility: agilitás

A hétköznapi kapcsolatok viszonylag homályosak, nincsenek bevett gyakorlatok. Éppen ezért mindig ismeretlen feladatokkal kell szembesülnünk. Meg kell tanulnunk a megfelelő döntéseket meghozni, amik egyszerre hatékonyak és innovatívak.

Digitalizáció = elszemélytelenedés

További problémát jelent a digitalizáció térnyerése a szervezet életében, hiszen miközben egyre inkább a vállalkozások “beköltöznek az online térbe”, egyre személytelenebbé – ingerszegényebbé válik a munkahelyi környezet.

Ennek ok-okozati következménye a gyengülő szervezeti kultúra, közösségi erő. Magyarul a jövőben egyre kevésbé kötődnek a dolgozók a vállalathoz, mivel egyre személytelenebbé válik az egész munkafolyamat.

A bizalom kevésbé kiszámítható környezetben is meg tudja tartani a munkatársakat!

Mit jelent a bizalom az üzleti életben? Minden vállalkozás rendelkezik úgynevezett “külső bizalommal”, amit kialakított a partnereiben, ügyfeleiben, befektetőiben egyaránt.

Ezt hívjuk “brand”-nek. Az erős brand erős bizalmat jelent a vállalkozásunk számára, ami vonzóerőként rendkívül komoly hatással lehet a külső üzleti kapcsolatokra.

Ugyanakkor minden vállalkozás rendelkezik “belső bizalommal” is, ami jelzi, hogy mennyire bíznak a munkatársak a cégben, a vezetésben, illetve egymásban. Minél magasabb szintű ez a belső bizalom, annál elkötelezettebb munkaerővel rendelkezik a vállalat.

A legfontosabb kérdések
  • Az emberek cselekedetei mintázatot követnek. Ha hisznek abban, hogy korábban jól teljesített a csapat, akkor a jövőben is meg fogják tudni oldani jó minőségben a feladatot- A kérdés tehát: bíznak egymás képességében a munkatársak?
  • Tudják az emberek, hogy a szervezet milyen irányba halad? A közös célok elérése vezeti őket?
  • (El)Ismerik egymás tudását a munkatársak? Ha igen, akkor minden ember a saját feladatára koncentrál és képes a másik munkavégzésére támaszkodni. Így a marketinges a marketinggel , az értékesítő az értékesítéssel foglalkozik.
  • Ha azt hallod, hogy az emberek egymást bántják, kritizálják (pl.: ” Na, a pénzügyesekre nem lehet számítani, mert mindig elrontják a kimutatást), akkor nem bíznak egymásban.
A bizalom hatása a munkatársakra -felmérés

74%-kal kevesebb stresszt élnek át
106%-kal több energiájuk van munka közben
50%-kal produktívabbak
13%-kal kevesebbet hiányoznak betegség miatt
76%-kal nagyobb az elköteleződés

A bizalom mérhető a szervezetben

Jogosan merül fel a kérdés, hogy a bizalmat milyen eszközökkel tudjuk felmérni a szervezetünkben? Fontos, hogy a lehető legfüggetlenebb legyen a felmérés, ami anonim. A felmérésben szereplők legyenek képesek őszintén véleményt formálni.

Törekedjünk az objektív felmérésre!
Mit jelent a magas bizalmi index egy szervezetben?

Magasabb elkötelezettségi szintet és a kollégák könnyebb megtartását. Csökkennek a kiadások, gyorsabb és hatékonyabb lesz a munkavégzés, mert a magas bizalom erősebb felhatalmazást tesz lehetővé.

Mit okoz a bizalom hiánya?

Elindul a fluktuáció, nőnek a költségek és lassabbá, hatékonytalanná válik a munkavégzés, mert a bizalom csökkenése korlátozott felhatalmazást tesz lehetővé.

A megoldás egy applikáció lehet…

Épp ezért a Borealis cégfejlesztő tanácsadó csapata megalkotta a Trust Builder applikációt, amit bármikor, bárhonnan elérve tudunk arra használni, hogy egy komplex képet kapjuk arról, ahol a szervezeti kultúránk bizalmi faktora éppen tart.

Az applikáció lehetőséget teremt számunkra:

  • A szervezetben levő csapatok bizalmi szintjének a mérésére
  • A szervezetünkben meglévő bizalom már működő eszközeinek felderítésére

Az applikáció valós idejű visszajelzést nyújt, különféle elemzéseket ad. A programot használók lehetőséget kapnak arra, hogy a Borealis munkatársaival átbeszéljék a kapott eredményeket és a további teendőket

Aki szeretné kipróbálni az írjon a info@borealisconsulting.hu címre vagy keresse fel Kővári Adriennt a  +3630 385 1685 számon.

Nyílt 1 napos tréning

Közérdekű információ:

Az “idei első, egy napos nyílt tréningük témája a Bizalom lesz.

BIZALOM – Hogyan építsünk és tartsunk fenn bizalmat?  – március 29-én.

Itt már konkrét technikákat adunk és gyakorlunk be a bizalom megteremtésére, fenntartására és visszaállítására, amennyiben sérült.

Mindenkit várunk, akit valamilyen formában érinthet a téma akár magánemberként, akár vezetőként.

Bővebb infó és jelentkezés szintén az info@borealisconsulting.hu e-mailen.”


Díjmentes hitelügyintézés

Segítek Neked a hitelügyintézésben. Kiemelt és ingyenes szolgáltatása keretében egyszerre több banktól is konkrét hitelajánlatot mutatok be Neked, melyek akár 6 hónapig is érvényesek. Nem kell küzdened a bankfiókban! Mindent elintézek helyetted a hitellel kapcsolatban és az időközben felmerülő esetleges problémákra azonnali megoldási javaslatot adok. Kényelmes, gyors, megbízható.

Garantáltan ugyanazokkal a feltételekkel kapod meg (sokkal kényelmesebben) a hitelt nálunk, mintha bemennél a bankfiókba. Sőt! Több esetben is egyedi kedvezményeket tudok biztosítani a számodra(ingyenes előtörlesztés, ingyenes utalás…stb), melyeket a bankfiókban nem kapsz meg.


Cikkhez kapcsolódó tartalom

Vagyonszerzési illeték 2018 – konkrét példa

CSOK 2019 – Több pénzt kaphatunk, de jó ez nekünk?

Szükséged van a segítségemre?

Bankfüggetlen hitelközvetítés és CSOK tanácsadás

Nyugdíjcélú megtakarítás tanácsadás

Gyerekmegtakarítás tanácsadás

Támogatom a blogot

Támogatás

Hasznos cikkek

Tovább


Ez a cikk 2019. február 18. napján frissült utoljára. A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Jogi infó

4+1 tipp, hogyan legyél sikeres freelancer 2019-ben

4+1 tipp, hogyan legyél sikeres freelancer 2019-ben

2019 a freelancer típusú munkák éve lesz. A freelancer (magyarul szabadúszó) olyan szakember, aki az alkalmazotti kötöttségek helyett tipikusan egyéni vállalkozóként vállal munkákat különböző cégeknek és magánszemélyeknek.

A freelancer felvállalja saját szakmai tudását és ennek megkéri a valódi árát.

#KATA2019 – Vállalkozni sosem volt egyszerűbb

Azt gondolom, hogy a freelancer lét egyik legnagyobb akadálya a vállalkozás. Sokan félnek attól az ósdi és régi sztereotípiától, miszerint vállalkozni = drága. Ilyenkor mindig megkérdezem, hogy miért nem váltod ki az egyéni vállalkozást KATA formátumban, aminek számos előnye van?

#OnlineMarketing – Építsd fel saját magadat

Számos szakmában nem szükséges az online marketing. Ezek főleg azok a fizikai szakmák, ahol szakemberhiány alakult ki. A köznyelv azonban a freelancer vállalkozókat leginkább az online szolgáltatókkal azonosítja (például: szövegíró, marketinges, online asszisztens, blogger…stb.)

Sztori: Hogyan szereztünk ügyfelet 5 perc alatt?

A honlapkészítő vállalkozásunknak van egy nagyon király weboldala, vannak referenciák, van egy Facebook oldala, de nem volt Instagram oldala. Az üzlettársam úgy gondolta, hogy poénból csinál egy Insta oldalt és megfuttat egy bejegyzést ingyenes módszerrel (valamilyen insta-bottal). Képzeld el, hogy két nap múlva az Instáról érkezett egy ügyfél, akinek aztán honlapot készítettünk a Coach vállalkozásához!

Miután elhatároztad magadat a freelancer lét irányába, érdemes az online jelenlétedet rendbehozni és felépíteni. Gondolj arra, hogy 2019-ben mindenki a Google-ben és a Facebook-on keresgél. Mindenki utánanéz mindenkinek és ez alapján alkot véleményt. Hozdd létre a virtuális névjegykártyádat, ami majd megmutatja a megbízóidnak, hogy ki vagy, milyen értéket képvisel és milyen szakmai szinten állsz! Azelőtt, hogy leültetek volna tárgyalni.

instagram és facebook előnyei az online vállalkozáshoz

Kötelező online jelenlét

#Szakértő –  Válljál a saját területed szakértőjévé

A freelancer létnek a legnagyobb veszélye, hogy saját magadnak kell az ügyfeleket és partnereket felhajtani. Főleg az elején, amikor még alapvetően senki nem ismer a célpiacodon. Az indulás előtt meg kell válaszolnod magadnak a kérdést:

Hogyan találnak rám a potenciális ügyfelek?

Szakmai csoportokon keresztül

A Facebook legnagyobb értéke 2019-ben a specifikus csoportok továbbterjedése lesz. Ezek olyan virtuális szakmai meetupok, ahol mindig van egy kérdező és vannak válaszadók. Mindig figyelj oda a stílusodra, hiszen azt nem csak a kérdezőnek írod, hanem a többi (akár több ezer) csoporttagnak, akik látják később, amit írsz.

Ne sajnáld a karaktereket és a válaszra fordított időt, hiszen minél érthetőbb, korrektebb és jobb választ adsz (lehetőleg gyakran), annál jobban ismerik meg a nevedet a tagok, annál inkább fognak téged azonosítani egy adott szakterülettel.

Szakmai blog a célközönségednek

Blogot vezetni mindig hálás feladat, hiszen ezzel a saját szakértői státuszodat tudod emelni. Viszont a blog tartalmát és nyelvezetét mindig a célközönséged szintjéhez kell igazítanod. Kizárólag nekik írjál, edukáld őket és ne foglalkozz a blogodra tévedő, teljesen irreleváns olvasóréteg kritikájával.

Ha a cikkeket magas minőségben írod meg, akkor idővel átveszik más portálok is és ezzel gyakorlatilag reklámköltség nélkül jutottál el potenciális megbízókhoz. Érdemes ezt a lehetőséget kihasználni azok helyett az üresjáratok helyett, amikor freelancerként leülsz az asztalhoz és órákig azon gondolkozol, hogy mit kéne csinálni.

#Munkaidő – Urald a saját idődet

A freelancer lét számos veszélyt tartogat számodra. Meg kell tanulnod beosztani a saját idődet, hiszen innentől kezdve senki nem mondja meg, hogy mit csinálj. Ráadásul az egészséges egyensúlyt is ki kell alakítanod a munkaidődön belül, hiszen egyszerre kell foglalkoznod a meglévő, a jelenlegi és a jövőbeni ügyfelekkel, ügyfélszerzésekkel egyaránt.

Sok freelancer otthon kezdi a pályafutását, és home office-t kialakítva próbál dolgozni. Ez egy nagyon jó dolog, ha képes vagy a legelején meghúzni a határvonalat a családoddal kapcsolatban. A családod nem feltétlenül fogja érteni, hogy ez a munkahelyed. Ők azt látják, hogy egész nap otthon vagy és nem értik, hogy miért nincsen elmosogatva, kiteregetve, megfőzve.

Tudj nemet mondani a családnak! A home office nem azt jelenti, hogy otthon vagy és ráérsz. A home office azt jelenti, hogy a munkahelyeden vagy és dolgozol!

freelancer home office útmutató
A tökéletes egyensúly az, amikor elegendő időt tudsz a munkáddal és a családoddal is tölteni. Ettől lesz mindenki boldog. Éppen ezért a te célod freelancerként, hogy ne keress túl keveset és ne keress túl sokat. Keress pont annyit, hogy mindenre maradjon időd!

#Nem – Tanulj meg nemet mondani, mint freelancer

Mind az iskolában, mind a munkahelyen megtanították neked a legfontosabbat: kövesd a szabályokat és alkalmazkodj. Freelancerként azonban megadatik számodra az a kötelező szabadság, hogy mondhatsz nemet.

  • nem vállalom el ezt a munkát
  • nem vállalom el ennyiért a munkát
  • nem akarod veled együttdolgozni
  • nekem ez nem tetszik

Ezek olyan mágikus szavak, amiket kötelező használni, ha sikeres freelancer akarsz lenni. Számos előnye van ennek a dolognak!

  • jobb pénzeket alkudhatsz ki magadnak
  • jobb munkákat vállalhatsz el
  • kevesebbet fogsz idegeskedni mások hülyesége miatt
  • te szabhatod meg, hogy mikor és mennyit akarsz dolgozni
  • te választhatod meg a projektet, amin dolgozni szeretnél

Neked ajánlott cikkek a témában

Milyen rejtett költségei vannak az otthoni munkának?

Hogyan keressünk pénzt a 21. században?

Szükséged van a segítségemre?

Bankfüggetlen hitelközvetítés és CSOK tanácsadás

Nyugdíjcélú megtakarítás tanácsadás

Gyerekmegtakarítás tanácsadás

Támogatom a blogot

Támogatás

Hasznos cikkek

Tovább


Ez a cikk 2019. január 01. napján frissült utoljára. A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Jogi leírás

Jelen weboldal teljes tartalma és az innen elérhető valamennyi dokumentum tájékoztató jellegű és nem teljeskörű. Szövege a közzététel napján hatályos jogszabályokon és egyéb tájékoztatásokon alapul. Nem minősül biztosítási termék vagy pénzügyi szolgáltatás kiválasztására irányuló, illetve jogi- vagy adótanácsadásnak, sem egyoldalú kötelezettségvállalásnak (ajánlattételnek). Kérjük, hogy a termékek vagy szolgáltatások összehasonlítása és kiválasztása során, továbbá a szerződéskötésre irányuló dokumentumok aláírását megelőzően körültekintően tájékozódjon a választott termék vagy szolgáltatás aktuális, részletes feltételeit illetően. A fentiek figyelmen kívül hagyásából eredő, illetve az esetleges jövőbeli jogszabályi- illetve üzleti környezetben bekövetkező változásokért való felelősséget a jogszabályok által lehetővé tett legteljesebb mértékben kizárjuk.Az esetleges elírásokért felelősséget nem vállalunk.

A nagy LTP könyv

Elkészítettem számodra a nagy lakástakarék bemutató könyvet, amibe minden jogszabályi értelmezést, feltételt, kalkulációt beleírtam. Mindezt közérthetően és olvasmányosan! A döntés leegyszerűsödik…

 

Teljes név:*
E-mail cím:*
Adatvédelem elfogadása:* Az adatkezelési tájékoztatót megismertem és elfogadom.
E-mail küldés:* Hozzájárulok, hogy a iflgroup.hu számomra e-mailt, eDM-et küldjön.


Az adatkezelési tájékoztató itt megtekinthető.

You have Successfully Subscribed!

Családi vagyontervező

Elkészítettem számodra egy nagyszerű könyvet, amiben benne van majdnem minden ahhoz, hogy kezedbe vehesd a családi pénzügyeket és megtanuld a költségvetést pozitív irányban tartani. Érdekel?

 

Teljes név:*
E-mail cím:*
Adatvédelem elfogadása:* Az adatkezelési tájékoztatót megismertem és elfogadom.
E-mail küldés:* Hozzájárulok, hogy a iflgroup.hu számomra e-mailt, eDM-et küldjön.


Az adatkezelési tájékoztató itt megtekinthető.

You have Successfully Subscribed!