Oldal kiválasztása

Legyünk magunkhoz őszinték: egy napsütötte szabad hétfő délelőttünkre jobb programot is el tudunk képzelni, minthogy a bankban üssük el az időt teljesen feleslegesen. Készítettem neked egy videót, amiben elmondok 5 fatális tévedést a bankkal kapcsolatban. A cikkben pedig hoztam sztorikat a múltból.

A videó…

Sztori time…

Ezek a történetek mind velem történtek meg az elmúlt években. Azért mondom el neked, hogy lásd a másik oldalt, és hogy néha milyen fejetlenség zajlik abban a szentélyben, amit te képes vagy az egekig magasztalni.

„Ilyet még nem láttál” közjegyző

Viszonylag friss a sztori. Alapvetően azt gondolnád, hogy a közjegyzős banki szerződéskötés egyszerű pofavizit, rutinszerű folyamat, ahol már nehéz elbukni. Addig a napig én is ezt hittem…

Az ügyfél felhívott idegesen és elmesélte: ” a közjegyző késett 60 percet, majd a kérdésemre – hol van leírva a szerződésbe az állami garancia a 3%-os CSOK hitelre – nem tudott válaszolni. Ezután mondat közben felállt és elment, mivel neki dolga van. Nem kaptam válaszokat fontos kérdésre és nem is szerződtünk le, mivel elment…”

Amikor ezt meghallottam, nem akartam elhinni. Felhívtam az ügyintézőt, aki ennyit mondott: ” Norbi… nem fogok mellébeszélni. Ezt történt b.meg!”

„Biztos elkevertük” papír

Bizony gyakrabban megesik egy jelzáloghitel ügyintézés közben létfontosságú papírok eltűnése, mint azt gondolnád. Szinte törvényszerű, hogy a leadott ezerkétszázhatvannyolc oldalnyi felesleges irathalomból „kiesik” 1-2 oldal.

Ilyenkor viszonylag könnyelműre veszi az ügyintéző a figurát, hiszen neki mit számít az, hogy neked akár 2-3 órád megy el az utazgatással és a dokumentum pótlásával? Ráadásul állítom neked, hogy néha ezek a „kiesések” szándékosak, ugyanis ketyeg a döntéshozatali határidő. Zárójelben megjegyezném, hogy a határidők a hiánytalan dokumentációra vonatkoznak. Innentől a fantáziádra bízom…

Az egyik kedvenc bankosom „ez barom”

Az évek folyamán rengeteg banki ügyintézőt fogyasztottam el. Volt mind közül egy nagyon különleges. Kérlek ez a sztori maradjon köztünk, még neki se meséltem el ezt a történetet!

Valahol 2013 környékén járunk, amikor kivételesen bemegyek az ügyfelemmel egy sima számlacsomagot váltani/megszüntetni. Ott ül egy fiatal srác (ügyintéző), akinek nem mondom el, hogy ki vagyok. Ő úgy tudta, hogy két ügyfél ült le.

Elkezdtem kérdezgetni a számlacsomag paramétereiről és konkrétan semmire nem tudott válaszolni. De tényleg semmire. Mindezt flegmán és egyre idegesebben adta elő. Közben az ügyfél elment telefonálni, amíg én négyszemközt megkérdeztem tőle: „mondj kérlek egy érvet, amiért a ti bankotoknál kéne maradnunk” – a válasz kétségbeejtő volt: „Nem tudok” és ezzel kábé le is zárta a beszélgetést.

Eltelt közel 5 év. Már el is felejtettem ezt a sztorit. Kapcsolat révén ugyanabban a bankfiókban ajánlott az egyik kedves tanácsadó ismerősöm egy ügyintézőt, akire esküszik. Még csak telefonon beszélgettünk hetekig (és amikor vittem be anyagot neki, akkor sose volt benn), amikor egyszer be kellett dobnom egy hiánypótlást. Kijött az autóhoz és felismertem!

Ez volt az a „barom”, aki évekkel ezelőtt se kép – se hang ügyintézett.

Hogy milyen vicces lelkületű a sors… Azóta hiszem, hogy barátok lettünk, karrierem legjobb ügyintézője volt és olyan komoly dolgokat tudott 1-1 bonyolult ügyletben elintézni nekem, amiről régebben álmodni se mertem. Tényleg sose tudhatod, hogy később kivel keresztezitek egymást az utatok során.

SMS csata a fiókvezetővel

Gondolhatnád, hogy egy bank fiókvezetője már más értelmi szintet képvisel. Általában igazad van. Nekem azonban mindig sikerül megtalálnom a rést a pajzson. Évekkel ezelőtt történt ez az sms beszélgetés, aminek az előzménye, hogy az ügyintéző nagyon elrontott egy határidős jelzáloghitelt és már az utolsó „percekben voltunk”.

Hiányzott egy papír, aláírva. Az ügyintéző betegség miatt elérhetetlen. A fiókvezető továbbképzésen van egész nap, csak sms-ben lehet vele kommunikálni…

  • Szia! Már elküldtem nektek a dokumentumot emailen! SOS kéne folyósítani – írom neki
  • Láttam, de az nem jó dokumentum, mivel nincsen aláírva – válaszolt
  • De azóta küldtem másik emailt napokkal ezelőtt, amiben már alá van írva a dokumentum. Nálatok van.
  • Nem lesz jó, mivel nincsen aláírva.
  • Akkor még egyszer: elküldtem már nektek és erről emailes bizonyítékom van
  • Akkor még egyszer: nincsen aláírva

Nem untatnálak tovább, de még kábé futottunk 6 ilyen sms kört, mire meguntam ezt az egészet. Felhívtam a bank központjában a kapcsolatomat, elmondta neki a sztorit, és hogy mennyi mindenben hibáztak.

Érdekes módon „meglett mégis az email” és még aznap folyósítottak…

Segítség

Szívesen segítek neked közvetíteni a babavárót és/vagy a lakáshiteledet, CSOK-ot. Átbeszéljük a többi igénybe vehető támogatást és akár jelzáloghitel konstrukciókat is nézünk, ha éppen lakásvásárlás előtt állsz. Ez egy komplex szolgáltatás.

szarvas.norbert@iflgroup.hu

Jogi

Ez a cikk 2019. augusztus 31. napján frissült utoljára. A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A cikkben szereplő információk nem teljes körűek és nem számítanak pénzügyi tanácsadásnak. A felelősségteljes döntéshez javasolt minden esetben a szolgáltató honlapján tájékozódni!