Az emberek a világ minden pontján keresik az utat saját meggazdagodásukhoz. Ezt a szükségletet hivatottak kielégíteni az MLM (Multi Level Marketing) típusú rendszerek. De mit is jelent az MLM szisztéma? Mi az igazi mozgatórugója és milyen elemi törvényeknek képtelen megfelelni a rendszer? Ebben a cikkben végigvesszük az MLM rendszerek közös nevezőit és perspektívába helyezem azt számodra…
A multilevel marketing-rendszer lényege, hogy az értékesítés a vállalattal alvállalkozói szerződésben lévő értékesítők vagy hálózatépítők által történik, személyes fogyasztás, illetve az ismerősök felé történő ajánlás által. Az értékesítést lényegében a független termékforgalmazókból álló, többszintű érdekeltségi viszonyok alapján épülő hálózat végzi, mely a terméket vagy szolgáltatást közvetlenül, direkt módon juttatja el a fogyasztókhoz.- Wikipédia
Az MLM rendszernek folyamatosan növekednie kell
Első megállapításom az, hogy az MLM rendszerek folyamatos növekedésre vannak kárhoztatva, máskülönben összeomlanak és fekete lyukként szippantják magukba a tagok bennragadt vagyonát. Ennek oka a rendszer azon sajátossága, miszerint a forgalmat valójában a tagok generálják, viszont minden tag limitált forgalmat képes egyedül összehozni (nem tudnak minden percben újabb terméket vásárolni saját maguknak, mint ahogyan nem veszik meg tizedik alkalommal is ugyanazt a túlárazott oktatóanyagot sem).
A hagyományos értelemben vett MLM rendszer tulajdonképpen egy fővállalkozó, amelyik megszervezi saját, zárt ellátási láncolatát, azaz kihagyva a kiskereskedelmi szektort, direkt módon nagykerből a fogyasztóknak juttatja el a terméket/szolgáltatást olyan módon, hogy a fogyasztókat „megjutalmazza” a kiskereskedelmi árrés egy részével, cserébe az új tagok/üzleti partnerek felkutatásáért és behozataláért.
Az MLM rendszerben rendkívül sokat lehet keresni az alkalmazotti munkaviszonyokhoz képest
Egy egy igen veszélyes állítás, ugyanis a magasabb kereseti lehetőséghez lényegesen magasabb felvállalt kockázat is társul. Történik ugyanis, hogy az MLM cég nem csak az ellátási láncát „szervezi ki”, hanem a felelősséget is teljes mértékben áthárítja a partnereinek, akik a fogyasztók közül kerülnek ki. Tipikusan vállalkozóvá kell válni annak minden járulékos költségével egyetemben és egy franchisehoz hasonló jogkört lehet megszerezni, ami magában foglalja az „egyenzászló képviseletében való egyenszabályokat, egyentermékeket, egyenlehetőségeket”.
Anyagi szempontból az MLM és a hagyományos alkalmazotti modell közötti lényegi különbség, hogy amíg az alkalmazotti jogviszonyban alapvetően nem kockáztatjuk a magánvagyonunkat, addig az MLM jellegéből adódóan (folyamatos befektetést vár el) a pénzünket is kockára tesszük a munkaidőnk, tudásunk és kapcsolati tőkénk mellett. Éppen ezért az MLM rendszerben már megjelenik a mínusz, mint kiszállási állapot.
Történelmi tények az MLM rendszerekről…
A legnagyobb MLM a világon, az Amway összes tagjának mindössze a 0,5%-a lépett tovább a „basic szintről” a „direct distributor” szintre. Az átlagos havi jövedelme az Amway tagjainak bruttó 40 dollár ( kb. 10 000 forint) / hó, amiből még adót kell fizetni és a járulékos költségeket (pl.: utazás, kávé…)
Egy éves jelentés alapján egy másik nagy MLM cég, a SEC elismerte, hogy minden évben a teljes ügyfél és közvetítőhálózatuk fele azaz 50%-a lecserélődik és helyüket újabb reménnyel teli befektetők veszik át.
A világ második legnagyobb MLM vállalkozásában a Nu Skin-nál ez az arány 50-70%, ami az éven belüli kilépéseket jelenti. 1998-ban a teljes kifizetett jutalék 2/3-ad részét csupán 200 felsővonalbeli tagnak fizette ki, miközben a teljes hálózatban 63 000 aktív tag volt beregisztrálva. A kifizetett jutalék 99,7%-át a többiek befizetéseiből fedezték. (forrás: falseprofits)
Ha 1 000 ember akar az MLM-ben jól élni, ahhoz 1 000x-ezni kell magukat
Érdekes matematikai megfigyeléseket tehetünk, amennyiben a pénz útját akarjuk követni és meg szeretnénk becsülni, hogy potenciálisan mekkora esélyünk van arra, hogy elérjük a kezdetben kitűzött anyagi célokat. Mert azt tudjuk, hogy a törvényesen működő MLM rendszerekben vannak olyan tagok, akik elérték ezt a szintet. A kérdés ilyenkor már csak az, hogy matematikailag mekkora esélyünk van erre nekünk is?
A matematikai esély alatt egy olyan becslést értek, amivel felmérhetjük a rendszerben rejlő potenciált. Ez nem a hitről szól vagy a „just do it” mentalitásról, hanem pusztán valódi esélyekről. Gondolj bele, hogy mekkora eséllyel tudnál belépni egy olyan piacra, ami már teljesen telített?
A képen egy termékértékesítéssel foglalkozó MLM struktúrát modelleztem le, ami a piaci átlaghoz közelítő haszonkulccsal operál. Mindezt három vonalon ábrázoltam, hogy egyszerűbb legyen átlátni! Ez alapján ahhoz, hogy te 850 000 forintot keress (passzív jövedelem) ebben a példa szerinti MLM vállalkozásban, évente 1,332 mrd forintos forgalmat kellene lebonyolítania a hálózatodnak egy több, mint 1000 fős vállalkozás élén.
Ha megkérdezed, hogy tulajdonképpen előtted már hányan bonyolítanak le ekkora forgalmat ezen a piacon és hányan érik el ezt a szintet, akkor nagyjából képet kaphatsz a potenciálról. Ugyanis minél többen keresik meg ezt az összeget, az azt jelenti, hogy hatványozottan csökken az esélye annak, hogy te is képes leszel ugyanazt a minőségű, mélységű és mennyiségű értékesítési hálózatot felépíteni, mint ami szükséges lenne.
Ez egy példaszámítás, így minden MLM-hez más számokat kell behelyettesíteni ahhoz, hogy tisztább képet lássunk a piaci potenciálról még azelőtt, hogy felmérnénk az ügyfelek potenciális igényét. De a számításból talán egyértelmű magyarázatot kapunk arról, hogy az átlagos havi jövedelem miért 10 000 forintnyi dollár az Amway-nél és miért nem 300 000…
Az MLM-nek oszthatónak és másolhatónak kell maradnia
A közös vízió egy sikeres MLM működtetéséhez alapvető feltétel, de nem egyedüli tényező. Olyan könnyen megérthető és másolható rendszerkövetelményt kell megalkotni, ami csökkenti a veszélyét annak, hogy a tagok önálló akciókat kezdeményeznek, gondolkodnak vagy saját stratégiákat kialakítva kockáztatják az MLM hírnevének a rongálását.
A rendszer nem az egyéniségekből él, hanem a nagy számok törvényéből. Ezen a mondaton most vérbeli MLM-es kollegák biztosan mosolyognak, hiszen biztosan ezerszer hallották ezt a törvényt. Ha kívülről megnézzük az MLM rendszert, akkor láthatjuk, hogy a rendszeren belül is ez az uralkodó erő. Nem az a cél, hogy legyen 100 minőségi disztribútor partner, hanem legyen 1000 közepes képességű ember, aki képes másolni.
Az oszthatóságnak van egy fizikai határa. Kiindulási pontnak tekinthetjük azt a körülményt, hogy az MLM-ben érvényesülni tagok beszervezésével lehet igazán. Feltételezhetjük hogy egy tagot csak egyszer lehet beszervezni, így minden egyes „elhasznált” taggal csökken a beszervezhetők köre.
Meddig juthatunk a „mindenki hozzon be 5 embert tétellel?”
Egyértelmű, hogyha mindenki betartaná ezt a tételt, akkor nagyon hamar felemésztenénk a Föld teljes lakosságát! A 15. szintre elérnénk a 6 mrd betoborzott tagot, ami képtelenség. Az MLM rendszernek tehát matematikai értelmeben is van egy felső korlátja, amit nem lehet megugorni. Persze az újonnan felnövő generációk mindig friss utánpótlást jelentenek majd („újszülöttnek minden új”), de azt könnyen kiszámolhatjuk, hogy adott pillanatban milyen taglétszám a „realitás”.
Példának okáért, ha te csatlakozni akarsz egy sikeres MLM vállalkozásba Magyarországon, akkor érdemes megnézned az elmúlt 5 évben regisztrált belépő és kilépő tagok számát, amiből máris következtethetsz a piaci potenciálra is, hogy mennyit bírhat el a piacod:
De te lehetsz ennél jobb
Persze a fenti számításban egy vélt modell átlagértékét próbáltam kiszámolni, ami azért nagyon közelít a vlaósághoz egy jól menő MLM cég esetében, ami az arányokat jelenti. Természetesen ilyenkor mondják azt, hogy „minden rajtad múlik”, mert lesznek, akik semmit nem csinálnak, vagy keveset. Ha te sokat csinálsz, akkor neked bejön.
Persze ezt semmi nem garantálhatja számodra. Az igazi kérdés az, hogy egy magas fluktuációval rendelkező MLM céghez, ahol az éves 14,94 ügyfél/tag potenciált tekinthetjük átlagnak, milyen lehetőségeink lesznek felépíteni egy olyan hálózatot, ami rendelkezik 500-1 000- 1 500 taggal is?
Láthattad, hogy ebben a számításban a potenciál a második 5 éves ciklusra közel 15 000 emberrel csökkent, ami egy óvatos becslés, hiszen nem vettem figyelembe az erőteljes információáramlás okozta negatív hatásokat sem. „A negatív élményeinket (itt nem tudtam pénzt keresni) továbbadjuk másoknak, akik emiatt elbizonytalanodnak”. Ilyen értelemben egyáltalán nem véletlen, hogy a legtöbb MLM vállalkozásnál megfigyelhetünk egy pár éves aranykorszakot, majd egy stagnáló fázist, amit az összeomlás követ. Csak nagyon kevés MLM vállalkozás képes profitabilis működésre hosszútávon.
Igazán lényeges az MLM-ben a mögöttes gazdasági mechanizmus
Mindenféleképpen érdemes a mögöttes gazdasági mechanizmusokat is megvizsgálni, mielőtt belépnénk egy rendszerbe. Meg kell vizsgálnunk, hogy az adott MLM miből él? A regisztrált tagoknak értékesíti a saját termékeit ( belső keresletet generál), tehát egy fogyasztói piacot hoz létre, vagy pedig a terméket/szolgáltatást kifejezetten a valódi keresleti piacra szánja, ahol megkülönböztetünk értékesítőt és ügyfelet (tehát nem ugyanaz a személy az eladó és a vásárló).
Nem nehéz kitalálni, hogy a belső piacra generált mesterséges kereslet egyértelműen piramisjátéknak nevezhető, hiszen mögöttes piacképes gazdasági tevékenység nem történik. A rendszert pusztán a tagok tartják életben, akik abban érdekeltek, hogy vegyenek és vetessenek, mert ezután kapnak jutalékot. Ilyen esetekben történnek olyan sztorik, amikor a garázs tele van MLM-es kacattal, mert a jobb élet reményében a tag mindent felvásárolt.
Amikor az MLM szembesül a piaci versennyel
Azonban a törvényesen működő, jóhiszemű MLM-ek nem akarják megúszni a piaci versenyt, ahol kizárólag folyamatos innovációval lehet talpon maradni. Itt pedig újabb korlátokba ütközik a rendszer, hiszen az innováció és folyamatos versenyhelyzet elképesztő mennyiségű pénzt emészt fel, amit az eladásokból lehet fianszírozni. Tehát az MLM cég kénytelen csökkenteni egy valós gazdasági tevékenység esetében a kiosztott jutalékokat, hiszen kizárólag így maradhat fenn hosszútávon.
A csökkentett jutalékok kevésbé vonzóak a tagok számára, mint azoknál a versenytársaknál, ahol sokkal többet kaphatnak. Így a tömeg eltolódhat a másik irányba, ami akár a jóhiszemű MLM anyagi válságát is okozhatja.
MLM = pénzedet el-MLM!!!
Ők hol, hová adóznak? Az értékesítéshez vállalkozói engedély, számla is kell?!
Kire gondolsz pontosan?
Téveszmék. A Network Marketing nem ezekre az alapokra épül fel és nem is így működik.
Szia Zsolt!
Mire gondolsz? Szerinted milyen alapokra épül az MLM?
Az Innofit más mint a többi MLM rendszer, pont a felsővezetők kapnak kevesebb juttatást, a kisemberek kapják a nagyobb százalékot, nem kell ismerősöket zaklatni, ha akarom mondom ha nem akarom nem. Nem kell senkit noszogatni hogy vásároljon. Van rendes mentorálás, tisztességes cég jó termékekkel. Ha valakit érdekel van ingyenes konferenciánk. Az alábbi linken elérhető. Akin nincsen fúj fúj MLM szemüveg annak szeretettel ajánlom. Sziasztok! Akin nincsen fúj fúj MLM szemüveg annak szerettel ajánlom az ingyenes konferenciánkat. Végre egy rendszer ahol nem kell ismerősöket zaklatni. A konferencia az alábbi linken elérhető.
https://bit.ly/2Xtc5CK
Szép napot!
Az írás tele van csúsztatásokkal és félinformációkkal.
Kezdeném azzal, hogy az MLM üzletben nem kockáztatod a vagyonodat, mivel nem igényel befektetést. Azt írja a cikk, hogy az MLM üzlet folyamatos nővekedést igényel. Mutass egy olyan vállalkozást, üzleti tevékenységet, ahol nem cél a nővekedés. Te megelégszel azzal a forgalommal, jövedelemmel amit tíz éve értél el?
Az MLM igényel befektetést, noha ezt megpróbálják elrejteni!
befektetések:
működés rezsiköltsége (lásd: internet, telefon, utazás, kávézás…stb)
az időd költsége (számold ki mennyit ér a saját órád)
a kapcsolataid „értéke”
legtöbb MLM-nél kezdőcsomag és tréningek költsége
vállalkozói költségek
mivel nincsen bevételed ezért ezeket a megtakarításodból finanszírozod, tehát kockáztatsz igen keményen
Persze, hogy igényel befektetést. Ha az ember szeretne egy jól menő vállalkozást építeni, akkor az, mint minden vállalkozás, igényel befektetést és kockázatot.
És ha egy jó MLM-ről beszélünk, és te is belefekteted a kellő energiát, és munkát, akkor az mindenképp megtérül a befektetésed
Tudjuk, minden MLM-kritikus írás kitaláció, kamu, satöbbi, az MLM pedig maga a megtestesült őszinteség.
Csak tudnám, ha ekkora csudajó bomba üzlet, és még papír se kell hozzá, nem értem, miért nem ezt csinálja mindenki. Biztos nem akarnak csiliomosok lenni ugye…
Köszi, jó a cikk. Pont ma akartak beszervezni sokat igérő MLM baromságba. Már pusztán a használata a rendszerüknek baromi körülményes, mert hát el kell terelni a figyelmet a buktatókról.
Az Amway nem MLM rendszer. Ki kéne venni a felsorolásból.
miért nem MLM?
Azért a pénzügyi tanácsadás sem lehet egyszerű, ha egy ilyen átfogó cikket kell írni az MLM-ről, annak érdekében , hogy az alján átugorjunk a nyugdijmegtakarításra…:)
Nyilván semmi nem az. Vannak a cikkben igazságok / pl.a matematika – a mindenki szponzoráljon 5 embert /. Az MLM egy túl „hájpolt” lehetőség, nagyon sok badarság kering pro és kontra. Valóban nagyon sok embernek hozott vagyont vagy többlet jövedelmet, de valóban nem azt jelenti, hogy ez akkor mindenkinek egyformán sikerülhet. Meg kell tanulni, meg kell ismerni, fejlődni kell, tudni kell mit mondasz, mit csinálsz stb, azaz nem könnyebb mint más, mindössze annyival, hogy a cashflow jobb mint egy hagyományos vállalkozásban, -mert költséged van, de másra nem nagyon kell költened – termékfejlesztés, gyártás, raktározás, alkalmazottakkal kapcsolatos ügyek stb. – és közép és hosszú távon a jövedelem/ ráfordított idő arány is jó lehet. Ahhoz, hogy passzív jövedelmed legyen, kell egy aktív cég. Frissen induló cégeknél nem szabadna a passzív jövedelemről beszélni.
Mindenkinek egyenlő esélyt ad, de nem lesz mindenki egyformán sikeres. Nos hosszan lehetne ezt még ragozni, de ezt majd teszem még máshol. Jó téma ötleteket adott a cikked, köszönöm. Üdv, Szilárd
Teljes mèrtèk 1et èrtek , ha teljes öszintesèggel beszèlnènek az mlm üzleti lehetösègröl akkor nem lenne koràntsèm annyira vonzò mint üzleti lehetösèg , de talàn igy is lenne aki bele vàgnaès legalàbb tisztàbban lenne mindennel ami ezzel jàr .
Aki elolvassa az első sorokat, érdemes figyelni, hogy mennyire objektív a cikk. Sajnos nem az. Leszögezném, hogy nem vagyok MLM-es, de az azonnal átjön a cikkből, amikor az igazságból szándékosan ragadnak ki elemeket a valóság eltorzításáért.
Példa:
„Az MLM rendszernek folyamatosan növekednie kell”
Már csak statisztikailag is, ha egy cég nem nő, hanem stagnál, akkor az gyakorlatilag nem tud sokáig fennmaradni. Ezt BÁRMELYIK Magyar vállalkozó tudja.
De itt mégis úgy beszél róla az író, mintha ez egy nagy negatívum lenne.
Innen már sejthető, hogy nem lesz objektív és pártatlan az írás.
Továbbiak:
„A legnagyobb MLM a világon, az Amway összes tagjának mindössze a 0,5%-a lépett tovább a “basic szintről” a “direct distributor” szintre. ”
Az összes Magyarországi dolgozó ember hány százaléka lép szintet a munkahelyén, mondjuk 2 éven belül?
„Az átlagos havi jövedelme az Amway tagjainak bruttó 40 dollár ( kb. 10 000 forint) / hó, amiből még adót kell fizetni és a járulékos költségeket (pl.: utazás, kávé…).”
Aki egy ilyen kiragadott torzított statisztikát olvas, abban biztosan felmerül, hogy ha 10.000Ft/hó bevétele lenne az Amway tagjainak, akkor ezzel senki nem foglalkozna.
(Kávét akkor is veszek, és retsim akkor is van, ha nem dolgozom.)
Természetesen biztos van aki 0-5.000 Ft-ot keres, és van aki 300.000-et. Ha pedig a tagok között van 10db 0Ft-os, és 1db 300.000Ft-os bevétel, akkor átlag 27272Ft-ot keres egy fő. Valljuk be, ennyiért senki nem váltaná le a munkahelyét.
Nem a tartalomból jön át, hogy nagyon is ferdít a cikk, hanem abból az alap hozzáállásból, hogy egy jó szót nem említ egyik mlm-ről sem.
Azért írtam ezt le, mert teljesen etikátlannak tartom hogy olyasvalaki ír egy ilyen cikket, aki egyáltalán nem tud objektíven tekinteni erre a lehetőségre.
Lehet hogy neked nem működött. Lehet hogy nem tettél bele munkát.
Nem az a baj, hogy neked nem működik, hanem az, hogy lebeszéled róla azokat, akiknek működhetne.
Az egyik marketing csoportban már találkoztunk, de most igazán sajnálom hogy ilyen mélyre süllyedt a színvonala az oldalnak ezzel a cikkel.
„Az összes Magyarországi dolgozó ember hány százaléka lép szintet a munkahelyén, mondjuk 2 éven belül?” – mivel az MLM rendszer az alsóbb szinteken egyszerűen nem nyújt olyan jövedelmet, ami a megélhetéshez szükséges, ezért törvényszerű, hogy akkor működik neked a rendszer, ha tovább tudsz lépni. Ha egy alkalmazott nem lép tovább attól még megkapja az addigi jövedelmét, amiből meg tud élni.
Ez a cikk nem arról szól, hogy miért jó az MLM. a jó tulajdonságokat szerintem elégszer hallottuk már. ITt olyan összefüggéseket hoztam, amivel talán teljesebb képet, egyfajta kontrollt kap minden belépni szándékozó ember és tisztába kerül azzal, hogy mit fog bevállalni.
Én nem gyűlölöm az MLM-et, viszont rühellem, ahogyan a wannabe életérzés eltorzítja a valóságérzékelést és olyan embereket rántanak be, akiknek semmi helyük nem lenne ott.
az egész egy nagy átrázás, piramisjáték, csak épp van valami alibi-termék, hogy lehessen a bíróságon mosakodni, ha elbukik a dolog…
az egész MLM egy átkúrás, be kéne tiltani!!!
Kedves cikkíró, érdeklődők!
Közel 30 éve vállalkozó vagyok, az MLM válalkozásom elindításához váltottam ki a vállalkozói engedélyem.
Az alábbiakban összefoglalom nézeteimet erről a szakmai területről.
Ha egy MLM-üzlethez csatlakozunk az azt jelenti elsősorban, hogy NAGYKERÁRON!!! vásárolhatunk magunknak, természetesen nincs tiltva a szűk családi!!! kör kiszolgálása.
Általában a NAGYKER kedvezmény 30-35% árrés.
A legtöbb hagyományos NAGYKER csak tevékenységi kör igazolásával válalkozásokat enged vásárolni-csatlakozni, ezáltal kizárja az átlagembert- családokat.
A nagykereskedőknél általában elérhető további kedvezménny amit nagy forgalomhoz kötnek.
Nagykereskedéseknél a kiskereskedők csak akkor tudnak további kedvezményt elérni ha összefognak és együtt nagy forgalmat hoznak létre. Nagyon jó példa erre a PRIVÁT üzletlánc.
A nagyok -multik- TESCO, LIDL, ALDI, COOP maguk építik ki egy vagy több országban a kereskedelmi üzletláncukat, ezáltal a nagy forgalmuk révén érik el a további kedvezményeket.
Nem ritkán előfordul, hogy a termelőknek-beszállítóknak meghatározzák a felvásárlói árakat.
Az MLM üzleteknél is elérhető forgalomhoz kötött további kedvezmény, ez általában 3-tól 30%-ig van felosztva azaz minél nagyobb a forgalom annál nagyobb százalékos visszatérítést ad.
A kedvezmények jóváírása lehet havi éves egyéb ciklusban szabályozva.
Magyarországon ha az Amway-t (a legnagyobb nemzetközi MLM cég) nézzük, akkor közel 6 millió forint havi forgalom után adja a legnagyobb azaz 21% jóváírást.
Ahhoz, hogy egy egyszemélyes vállalkozás havonta elérje a 6 millió forint forgalmat, nem kell mást tennie csak be kell mutatnia, át kell adnia az információkat minél több családnak- vállalkozónak. Az MLM-hez (NAGYKERHEZ) csatlakozó családok/vállakozók forgalmát az MLM cég nyilván tartja és forgalmuk összeadódik. Minél több család csatlakozik és vásárol, annál nagyobb a havi forgalom. A csatlakozó családok között lesz olyan, aki nem bírja megállni, hogy tovább ne adja az információt, ezáltal egyre jobban növekszik a felhasználók tábora azaz a csoport forgalma.
Jelenleg az Amway üzletnél a 6 millió forint forgalmat 200-300 családdal lehet elérni.
A csoport felépítésén sok minden múlik, sokféle stratégia létezik:
1. A szélesség.
A teljes 21% kedvezményt visszautalják ha közvetlen magához azaz 200-300 családot közvetlen támogat. Ennek hátránya az, hogy lassan gyarapszik magától a felhasználok tábora, valamint nagyon sok munkával jár egyedül felépíteni, megkeresni fenntartani ennyi családdal a kapcsolatot, de nem lehetetlen.
2. A Mélység.
Láncban azaz egymás alá rakja a családokat, a családok is további családokat hoznak. A mélység hátránya, hogy meg kell osztani az elért kedvezményt-kifizetéseket, vagyis ezzel gyorsan és stabilan elérhető a 21% kedvezmény de igazából csak a saját fogyasztása-forgalma után írják jóvá a 21%-os kedvezményt. Szuper NAGYKERÁR!
Ennek a két módszernek a keveréke adja a hosszú távú stabilitást, keresetet.
A cikk író által említett „piramis” felépítési forma csak papíron létezik, a valóságban nagyon nehezen kivitelezhető. Az MLM rendszerben a százalékos visszaosztás annak kedvez, aki többet dolgozik azaz nagyobb a forgalma. Egy újonnan csatlakozott többet kereshet mint az, aki bemutatta az MLM üzletet, tehát eleve kizárt az az elképzelés, hogy a legalsók-legkésőbb csatlakozottak járnak a legrosszabbul. Arról ne feledkezzünk meg, hogy (ha létezne) az utolsó család is NAGYKERESKEDELMI áron vásárolhat!
A fentiekből látszik a hagyományos kereskedéshez képest az MLM rendszerben nincs szükség üzlethelyiségre sem árukészletre sem nyitvatartási időre, manapság áruszállítás sem terheli a csatlakozottakat, webáruházból akár ingyenes házhoz szállítással bárhová eljuttatják a termékeket-szolgáltatásokat.
Az MLM üzleti lehetőséget a helyén kell kezelni nem kell túl misztifikálni.
Itt is, mint a hagyományos üzletben a vevőkért, újonnan csatlakozott családokért meg kell dolgozni, valamint meg kell őket tartani.
Mindenkiből nem lehet vállalkozót faragni, aki ténylegesen pénzt szeretne keresni, annak meg kel tanulnia eladni saját magát, sokat kell tanulnia-dolgoznia.
Képzés:
A hagyományos kereskedéseknél magára marad a vállalkozó, nincs képzés-oktatás sem támogatás, maga kell ellesnie a konkurenciától mindent a fejlődéshez.
Az MLM cégeknél a tapasztaltabb hálózatépítők érdeke az újonnan jött vállalkozó támogatása, vagyis megtanítanak mindent amivel felépíthető egy jól működő vállalkozás.
A jövő:
Az MLM rendszereké a jövő, ezt nem lehet elvitatni. Az automatikus termék előállítás, a gépesítés egyre kevesebb embert foglalkoztat. Hosszútávon a bolti kiskereskedést felváltja a webáruház és a házhoz szállítás.
Melyik MLM üzletet ajánlanám-választanám ha most kezdeném?
1. Legyen múltja.
2. A termékei, szolgáltatásai ár/érték arányban versenyképesek legyenek.
3. A termékekre szolgáltatásokra legalább 60napos 100% elégedettségi (visszavásárlási) garancia legyen.
4. Mindenképpen megújuló vagy kimagaslóan környezet-emberbarát termékek legyenek.
5. A háztartásban fellelhető termékek szolgáltatások nagy részét lefedje, mindennapi fogyasztói cikkek legyenek benne.
Támogatás:
1. Könnyen másolható ingyenes oktatás – képzés.
2. A csapatmunka nem csak az oktatásban merül ki.
Kinek lesz egy jól működő jövedelmező MLM üzlete?
1. Akinek van egy konkrét célja amit elvár ettől az üzlettől.
2. Aki használja, fogyasztja a saját NAGYKER (MLM) termékeit, szolgáltatásait.
3. Segíti a csatlakozó családokat vállalkozókat.
Mint minden területen itt is vannak csalók, honnan ismerhető fel?
1. Egyszeri belépési-adminisztrációs díj nagyon magas (30ezer+)
2. Kevés termék vagy szolgáltatást kínál és az is nagyon magas áron van.
3. Termékekre nincs garancia
4. Magyarországon nincs képviselete, nem tagja az MLM szövetségnek.
Aki úgy gondolja, hogy a fentieken felül kérdése merülne fel, vagy éppen belevágna egy MLM vállalkozásba, illetve NAGYKER+ áron szeretne kiváló minőségű termékekhez jutni kérem keressen bennünket: https://www.amway.hu/user/makszem73
Köszönöm a figyelmet.
Kedves Ádám! Egyetértek veled. A cél érdekében az író nagyon negatívan írja le az MLM rendszert. Ettől függetlenül pusztán matematikailag is van megáll és mechanizmusában is vannak igazságok. De: az is igazság, hogy ebben az üzleti modellben sokkalta, nagyságrendekkel kevesebb befektetéssel lehet valaki sikeres, mint egyéb módokon. Sőt, van, akinek ez lehet az egyetlen megoldás az életében…