Nagyon érdekes kérdés, miként értékelődik fel a HR szerepe a jövő munkavállalójának megtartásával kapcsolatban? Ezidáig a HR-re úgy gondoltunk, mint akiknek legfontosabb feladatunk megtalálni a munkaerőpiacon a megfelelő munkatársakat. De mi van, ha már nálunk dolgozik a megfelelő ember?
A HR feladata immáron toborzás helyett a megtartás
Az elmúlt évtizedekben a HR abban a kényelmes helyzetben találta magát, amikor nyugodtan válogathatott a munkavállalók között, hiszen úgynevezett keresleti „piac” alakult ki a munkáltatók és munkavállalók piacán.
Ehhez képest az elmúlt években egyre több pozíció jelent meg a munkaerőpiacon, miközben egyre kevesebb az „alkalmas” munkavállaló. Így a HR legfőbb problémája a megfelelő munkaerő felkutatása lett. Ma már azonban egy újabb problémával kell megküzdeniük a cégeknek:
A munkavállalókat nehéz megtartani
Számos kutatás felismerte már azt az alapvető gazdasági tételt, miszerint egy munkatársat olcsóbb megtartani (relative cost), mint a helyettesét felkutatni, kitanítani és integrálni a szervezetbe.
Milyen kihívásokkal kell ma szembesülnie egy működő vállalkozásnak ezen a téren? Gondoljunk csak bele az egyre növekvő szakképzett munkaerőhiányra, a csábító „külföldi környezetre” vagy a törekvő versenytársak „elszívó erejére”.
Ezek a körülmények rendkívüli módon megnehezítik a vállalkozások életét és működését! A felismerés (munkaerő megtartás) már megszületett. De mi a következő lépés? Hogyan tovább?
Ma már az ígéret nagyon kevés
A vállalkozások nincsenek egyszerű helyzetben. Ma már nem elég „ígérgetni” a munkavállalóknak. Nem lehet hitegetni, hiszen a jó munkaerőt rendkívül gyorsan elszívják tőlünk. Helyette konkrét cselekvési tervre van szükség!
Itt jön képbe a HR, akinek a legfőbb feladata a jövőben a munkavállalók bizalmának a kiépítése és erősítése lehet. Nem a pénz a legfontosabb döntési tényező, hanem az az inspiratív munkahelyi környezet, amelyik nyitott a kérdésekre és megoldási javaslatokra. Az a környezet, amelyik odafigyel a munkavállalókra és erős bizalmat képes kiépíteni!
„Halld a munkavállalók hangját. Figyelj oda és ez alapján határozd el magad”
Mit tehet a HR a bizalom kiépítéséért?
Erre keresik a választ a Borealis Szakmai Fórum kerekasztal beszélgetésén az alább felsorolt HR szakértők:
Milyen kérdéseket kell feltennie a HR-nek?
- Az emberek cselekedetei mintázatot követnek. Ha hisznek abban, hogy korábban jól teljesített a csapat, akkor a jövőben is meg fogják tudni oldani jó minőségben a feladatot- A kérdés tehát: bíznak egymás képességében a munkatársak?
- Tudják az emberek, hogy a szervezet milyen irányba halad? A közös célok elérése vezeti őket?
- (El)Ismerik egymás tudását a munkatársak? Ha igen, akkor minden ember a saját feladatára koncentrál és képes a másik munkavégzésére támaszkodni. Így a marketinges a marketinggel , az értékesítő az értékesítéssel foglalkozik.
- Ha azt hallod, hogy az emberek egymást bántják, kritizálják (pl.: ” Na, a pénzügyesekre nem lehet számítani, mert mindig elrontják a kimutatást), akkor nem bíznak egymásban.
Díjmentes hitelügyintézés
Segítek Neked a hitelügyintézésben. Kiemelt és ingyenes szolgáltatása keretében egyszerre több banktól is konkrét hitelajánlatot mutatok be Neked, melyek akár 6 hónapig is érvényesek. Nem kell küzdened a bankfiókban! Mindent elintézek helyetted a hitellel kapcsolatban és az időközben felmerülő esetleges problémákra azonnali megoldási javaslatot adok. Kényelmes, gyors, megbízható.
Garantáltan ugyanazokkal a feltételekkel kapod meg (sokkal kényelmesebben) a hitelt nálunk, mintha bemennél a bankfiókba. Sőt! Több esetben is egyedi kedvezményeket tudok biztosítani a számodra(ingyenes előtörlesztés, ingyenes utalás…stb), melyeket a bankfiókban nem kapsz meg.
Ez a cikk 2019. május 01. napján frissült utoljára. A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.