Egy baráti jótanácsra úgy döntöttem, hogy lehetőség szerint megkérdezek ügyfeleket a tapasztalataikről a hitelügyintézésről, a bankról, a hitelközvetítőről és magáról a folyamatról. Jó lenne látni mindenkinek, hogy mi van a banki marketingszörny mögött, miről szól az egész és mikre érdemes odafigyelni. Mert hidd el, hogy még a hasi-tasi is kódot kér… Íme Alexa és Dani hitelügylete, amiről érdemes azt tudnod, hogy két-három hét alatt papírleadástól számítva megvolt a szerződéskötés a bankkal.
1. Amikor a lakásvásárlást tervezgettétek, akkor miben és milyen mértékben tudtam segíteni nektek, mint hitelközvetítő? Gondolok itt a stratégia meglakotására vagy gyakorlati tipppekre!
Tekintve,
2. Mielőtt elkezdtük a közös munkát, akkor milyen elvárásaitok voltak velem kapcsolatban, mire számítottatok?
3. Mi az oka annak, hogy nem magatok mentetek be a bankba, hiszen egyértelmű, hogy elég képzettek vagytok ahhoz, hogy körbenézzetek az ajánlatok között!
Úgy kezdtük, hogy a folyószámlánkat vezető banknál érdeklődtünk, ahol el is indítottuk a folyamatot, ami közben derült ki egy csomó olyan dolog, amiről az elején nem volt szó. Ez mind arra vezethető vissza, hogy az elején nem beszélték át velünk az igényeinket és egyéb speciális paramétereinket.
Ezzel elég sok időt elvesztegettünk, mielőtt Veled kapcsolatba kerültünk volna. Ebben a helyzetben már nem volt időnk és energiánk, hogy egyesével végigmenjünk a bankok ajánlatain. Szerintünk ez az egész nem a képzettségről szól, hanem a bankok azon gyakorlatáról, amely nem teszi ügyfélbaráttá és áttekinthetővé az ajánlatokat: mindenhol csak kulcsszavakban hirdetnek, aztán ha érdekel az ajánlat, add meg a telefonszámodat és majd visszahívnak.
Meglepőensokszor egyébként nem is hívnak vissza, vagy csak jó pár napos késéssel, illetve a visszahívás egyáltalán nem segít, mert napközben nem igazán van időnk a telefont felvenni a munkatempó mellett, illetve pénzügyekről nem lehet bármikor beszélni. Általában véve nagyon meglepő volt a bankok hozzáállása, amikor azzal kerestük meg őket, hogy a bőven átlag feletti havi jövedelmünket átvinnénk hozzájuk és még lakáshitelt is felvennénk. Nem gondoltuk volna, hogy nekünk kell ezzel kapcsolatban kérlelnünk az ügyintézőket…
4. Miután elkezdtük a hitelügyintézést, mi volt számotokra a legmeglepőbb dolog?
5. Volt olyan, ami máshogyan történt, mint amire számítottatok vagy akár csalódtatok valamiben?
6. Hogyan éltétek meg, hogy volt olyan nyilatkozat, amit újra ki kellett töltenetek, mert a bank valamiért újra bekért valamit?
Egyetlen rövid adatlapot kellett csak újra beadnunk, mert a bank változtatott rajta időközben. Azt azért el kell mondanunk, hogy nagyon kellemetlen és meglepő volt, hogy a nyomtatványok 80%-át kézzel kellett kitöltenünk a mai technológiai állapotok mellett. Rengeteg időt spórolhattunk volna, ha elektronikusan kitölthető PDF fájlokkal dolgozhattunk volna, pláne mivel a legtöbb adatlap teljesen ugyanazokat a személyes adatokat kérte. Emellett az is elég egyszerűen megoldható lenne, hogy az adatainkat csak egyszer kelljen kitölteni és onnan a program/file automatikusan feltölti minden mezőre.
7. Mit gondoltok a kommunikációról, ami folyt közöttünk és a bank között? Hogyan jellemeznétek?
Bónusz cikk: Létezik „0 forintos” jelzáloghitel konstrukció?
Ha szeretnél hitelt felvenni, akkor töltsd ki (budapesti területi hatállyal történik az ügyintézés)