+36 70 569 45 72 info@iflgroup.hu
Oldal kiválasztása
Egy baráti jótanácsra úgy döntöttem, hogy lehetőség szerint megkérdezek ügyfeleket a tapasztalataikről a hitelügyintézésről, a bankról, a hitelközvetítőről és magáról a folyamatról. Jó lenne látni mindenkinek, hogy mi van a banki marketingszörny mögött, miről szól az egész és mikre érdemes odafigyelni. Mert hidd el, hogy még a hasi-tasi is kódot kér… Íme Alexa és Dani hitelügylete, amiről érdemes azt tudnod, hogy két-három hét alatt papírleadástól számítva megvolt a szerződéskötés a bankkal.  

1. Amikor a lakásvásárlást tervezgettétek, akkor miben és milyen mértékben tudtam segíteni nektek, mint hitelközvetítő? Gondolok itt a stratégia meglakotására vagy gyakorlati tipppekre!

Számunkra a legnagyobb segítség az elején az volt, hogy segítettél tisztán látni a sokféle ajánlat között, egyértelmű információt kaptunk Tőled arra vonatkozóan, hogy a sokféle részlet közül nekünk mire kell figyelnünk és milyen döntés, milyen következménnyel jár.
Ezen kívül nagyon megkönnyebbültünk, amikor végigmentünk az egész folyamat gyakorlati oldalán is, mert akkor hirtelen összeállt minden. A stratégia megalkotása pedig teljes mértékben olyan dolog volt, amit Neked köszönhetünk, mert nem vagyunk jártasak a pénzügyi termékek terén, így egy ilyen többtényezős csomag összeállításához szakemberre volt szükségünk.

Tekintve,

hogy napközben elég pörgős minden, ezért nekünk óriási segítség volt, hogy bármikor, amikor eszünkbe jutott egy kérdés, tudtunk Neked egy e-mailt küldeni és nagyon hamar jött is a válasz. Nem kellett banki nyitva tartáshoz és sorban álláshoz alkalmazkodnunk.
     

2. Mielőtt elkezdtük a közös munkát, akkor milyen elvárásaitok voltak velem kapcsolatban, mire számítottatok?

Mivel nem dolgoztunk még hitelközvetítővel korábban, ezért nem voltak kiforrott elképzeléseink, de alapvetően azt vártunk, hogy a sokféle ajánlat között tudsz nekünk segíteni, anélkül, hogy rengeteg bankhoz sorszámot kellene húznunk. Fontos volt továbbá, hogy Dani némileg speciálisabb foglalkoztatási helyzetét is kezelni tudjuk, anélkül, hogy minden egyes banknak hosszan el kellene újra és újra magyaráznunk.
     

3. Mi az oka annak, hogy nem magatok mentetek be a bankba, hiszen egyértelmű, hogy elég képzettek vagytok ahhoz, hogy körbenézzetek az ajánlatok között!

Úgy kezdtük, hogy a folyószámlánkat vezető banknál érdeklődtünk, ahol el is indítottuk a folyamatot, ami közben derült ki egy csomó olyan dolog, amiről az elején nem volt szó. Ez mind arra vezethető vissza, hogy az elején nem beszélték át velünk az igényeinket és egyéb speciális paramétereinket. Ezzel elég sok időt elvesztegettünk, mielőtt Veled kapcsolatba kerültünk volna. Ebben a helyzetben már nem volt időnk és energiánk, hogy egyesével végigmenjünk a bankok ajánlatain. Szerintünk ez az egész nem a képzettségről szól, hanem a bankok azon gyakorlatáról, amely nem teszi ügyfélbaráttá és áttekinthetővé az ajánlatokat: mindenhol csak kulcsszavakban hirdetnek, aztán ha érdekel az ajánlat, add meg a telefonszámodat és majd visszahívnak. Meglepőensokszor egyébként nem is hívnak vissza, vagy csak jó pár napos késéssel, illetve a visszahívás egyáltalán nem segít, mert napközben nem igazán van időnk a telefont felvenni a munkatempó mellett, illetve pénzügyekről nem lehet bármikor beszélni. Általában véve nagyon meglepő volt a bankok hozzáállása, amikor azzal kerestük meg őket, hogy a bőven átlag feletti havi jövedelmünket átvinnénk hozzájuk és még lakáshitelt is felvennénk. Nem gondoltuk volna, hogy nekünk kell ezzel kapcsolatban kérlelnünk az ügyintézőket…

4. Miután elkezdtük a hitelügyintézést, mi volt számotokra a legmeglepőbb dolog?

Negatív meglepetés nem volt, az történt, amit vártunk és átbeszéltünk az elején. Az ügyintézés az általános hiedelmekkel ellentétben nagyon gyors volt. Papírokat se kellett újra beadnunk (egy kivételével, mert a bank változtatott a formanyomtatványon időközben), ami szintén a jó előkészítésnek köszönhető szerintünk.
     

5. Volt olyan, ami máshogyan történt, mint amire számítottatok vagy akár csalódtatok valamiben?

A kapcsolatot a banki ügyintéző-hitelközvetítő-mi háromszögben nem éreztük letisztázva. Nem okozott ez csalódást nekünk, de nem éreztük úgy, hogy mindig mindenki a teljes információ birtokában van.
     

6. Hogyan éltétek meg, hogy volt olyan nyilatkozat, amit újra ki kellett töltenetek, mert a bank valamiért újra bekért valamit?

Egyetlen rövid adatlapot kellett csak újra beadnunk, mert a bank változtatott rajta időközben. Azt azért el kell mondanunk, hogy nagyon kellemetlen és meglepő volt, hogy a nyomtatványok 80%-át kézzel kellett kitöltenünk a mai technológiai állapotok mellett. Rengeteg időt spórolhattunk volna, ha elektronikusan kitölthető PDF fájlokkal dolgozhattunk volna, pláne mivel a legtöbb adatlap teljesen ugyanazokat a személyes adatokat kérte. Emellett az is elég egyszerűen megoldható lenne, hogy az adatainkat csak egyszer kelljen kitölteni és onnan a program/file automatikusan feltölti minden mezőre.      

7. Mit gondoltok a kommunikációról, ami folyt közöttünk és a bank között? Hogyan jellemeznétek?

A bankkal való kommunikáció kapcsán sajnos itt is éreztünk nehézségeket, többször rá kellett dolgokra kérdeznünk, nem teljesen értették az igényeinket, “nem emlékeztek” korábbi beszélgetésekre vagy e-mailezésekre.

Ha szeretnél hitelt felvenni, akkor töltsd ki (budapesti területi hatállyal történik az ügyintézés)

Az adatkezelési tájékoztató itt megtekinthető.

Jelen weboldal teljes tartalma és az innen elérhető valamennyi dokumentum tájékoztató jellegű és nem teljeskörű. Szövege a közzététel napján hatályos jogszabályokon és egyéb tájékoztatásokon alapul. Nem minősül biztosítási termék vagy pénzügyi szolgáltatás kiválasztására irányuló, illetve jogi- vagy adótanácsadásnak, sem egyoldalú kötelezettségvállalásnak (ajánlattételnek). Kérjük, hogy a termékek vagy szolgáltatások összehasonlítása és kiválasztása során, továbbá a szerződéskötésre irányuló dokumentumok aláírását megelőzően körültekintően tájékozódjon a választott termék vagy szolgáltatás aktuális, részletes feltételeit illetően. A fentiek figyelmen kívül hagyásából eredő, illetve az esetleges jövőbeli jogszabályi- illetve üzleti környezetben bekövetkező változásokért való felelősséget a jogszabályok által lehetővé tett legteljesebb mértékben kizárjuk.Az esetleges elírásokért felelősséget nem vállalunk.
Ez a cikk 2018. április 30. napján frissült utoljára. A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Cikkajánló