Oldal kiválasztása
Egy baráti jótanácsra úgy döntöttem, hogy lehetőség szerint megkérdezek ügyfeleket a tapasztalataikről a hitelügyintézésről, a bankról, a hitelközvetítőről és magáról a folyamatról. Jó lenne látni mindenkinek, hogy mi van a banki marketingszörny mögött, miről szól az egész és mikre érdemes odafigyelni. Mert hidd el, hogy még a hasi-tasi is kódot kér… Íme Andi és Tom hitelügylete, amiről érdemes azt tudnod, hogyhárom hét alatt papírleadástól számítva megvolt a szerződéskötés a bankkal.

 

 

1. Amikor a lakásvásárlást tervezgettétek, akkor miben és milyen mértékben tudtam segíteni nektek, mint hitelközvetítő? Gondolok itt a stratégia megalkotására vagy gyakorlati tipppekre!

Nagyon sokat olvastunk a blogon, a csoportban a témában. Őszintén szólva elég idegen téma volt nekünk ez, így kifejezetten sok utánajárát igényelt, hogy átlássunk és megértsünk mindent. A lakástakarék megkötésekor választottunk először, akkor is nálad taláktunk meg minden hasznos infót összegyűjtve a legemészthetőbb formában, és a lakáshitel témában is hasonlóan éreztük ezt. A blog is és a személyes találkozó, a közte váltott emailek egyaránt rettentő hasznosak voltak.

 

 

 

2. Mielőtt elkezdtük a közös munkát, akkor milyen elvárásaitok voltak velem kapcsolatban, mire számítottatok?

Nyilván arra, hogy nekünk semmi dolgunk nem lesz, csak hallgatni és aláírni 🙂 Persze nem. Teljeskörű információt és segítséget vártunk, rugalmasságot, és mindezt meg is kaptuk. Bármikor árasztottunk el kérdéssel, szinte azonnal kaptunk választ, bármilyen fórumon is tegyük azt fel. A papírok kitöltésénél vártunk volna több segítséget, azzal nagyon sok kérdést megspórolhattunk volna, de végül így is simán ment minden, és számomra még mindig hihetetlen gyorsasággal futott végig az ügy.

 

 

 

3. Mi az oka annak, hogy nem magatok mentetek be a bankba, hiszen egyértelmű, hogy elég képzettek vagytok ahhoz, hogy körbenézzetek az ajánlatok között!

Megtettük, körbenéztünk, mégsem éreztük azt, hogy minden információt megkaptunk. Voltunk bankfiókban is, igaz csak az akkori saját banknál, érdeklődni a feltételekről, de csalódtunk, bár nem volt meglepő, hogy nem ők adják a legjobb ajánlatot. Egyrészt kényelmesebb dolgunk volt, mert érthető formában kaptunk tájékoztatást minden felmerülő kérdésről, másrészt sokkal könnyebb sok kérdést egy email/telefon által letudni, mint rohangálni a bankba, és meggyőződésem, hogy még gyorsabban is jutottunk hitelhez így.

 

 

4. Miután elkezdtük a hitelügyintézést, mi volt számotokra a legmeglepőbb dolog?

A rengeteg papírmunka, és a sebesség, amivel a bank dolgozott. Egyik napról a másikra történt minden, és alig bírtuk kapkodni a fejünket, olvasni és aláírni. Személyesen csak egyszer találkoztunk, és mégis minden gördülékenyen ment végig.

 

 

 

5. Volt olyan, ami máshogyan történt, mint amire számítottatok vagy akár csalódtatok valamiben?

Picit emelkedett a kamat, ami persze nem a te hibád, pláne, hogy a lakás kiszemelése és a hitel folyósítás között 30 nap telt el, mindenesetre ez nyilván rosszul esik mindenkinek, még ha kicsi emelkedésről is van szó. Az annál megnyugtatóbb, hogy azóta tovább emelkedtek a lakásárak és a kamatok is, és még jobb érzés, hogy végre túlvagyunk rajta, és a miénk a lakás (a banké 🙂 ) A sok induló papírkitöltést említettem fentebb, az nagy segítség lenne, ha a sok adatot, amit már egyébként ismersz, és jobban tudsz, nem nekünk kell kitölteni.

 

 

Ezt is olvasd el: Kiszámoltuk, hogy melyik a legjobb hitelkonstrukció

6. Hogyan éltétek meg, hogy volt olyan nyilatkozat, amit újra ki kellett töltenetek, mert a bank valamiért újra bekért valamit?

Nem mindig értettük ezt a részt, főleg mert voltunk olyan szerencsések, hogy a jó előre lefoglalt utazásunkat élveztük a papírok beadását követően, így mikor 6 óra eltolódással kellett ügyet intézni, mikor minden gondolatunk máshol járt, az nem volt egyszerű. Nagy könnyebbség, hogy emailben tudtunk intézni nagyon sok papírmunkát, és az eredeti példányokat elegendő volt a szerződéskötéskor vinni. Persze itthon is volt még kacifántos eset, furcsa, hogy egy ilyen szigorú szervezetnél is csúsznak be hibák, de ők is emberek. Végül minden elrendeződött, az utolsó nap hajráját pedig csak nektek köszönhetjük, csodás összjátékot folytattatok a bankkal.

 

 

 

7. Mit gondoltok a kommunikációról, ami folyt közöttünk és a bank között? Hogyan jellemeznétek?

Rugalmas, ez a szó jutott először eszembe. Nem csak az emailes kommunikáció nyújtott óriási könnyebbséget, az utolsó napokban, mikor a szerződéskötés végső feltételeinél tartottunk, a bankos kapcsolattartót is hívhattuk a kérdésekkel még esti órákban is (az ügyvédi papírok intézése közben), gyorsítva a folyamaton. Köszönjük még egyszer a sok segítséget!

 

 

 

 


Ha fontos számodra a pénzügyi tudatlanság elleni harc, támogasd a munkám havonta egy kávé árával, egy mozijegy árával vagy egy könyv árával.


Jelen weboldal teljes tartalma és az innen elérhető valamennyi dokumentum tájékoztató jellegű és nem teljeskörű. Szövege a közzététel napján hatályos jogszabályokon és egyéb tájékoztatásokon alapul. Nem minősül biztosítási termék vagy pénzügyi szolgáltatás kiválasztására irányuló, illetve jogi- vagy adótanácsadásnak, sem egyoldalú kötelezettségvállalásnak (ajánlattételnek). Kérjük, hogy a termékek vagy szolgáltatások összehasonlítása és kiválasztása során, továbbá a szerződéskötésre irányuló dokumentumok aláírását megelőzően körültekintően tájékozódjon a választott termék vagy szolgáltatás aktuális, részletes feltételeit illetően. A fentiek figyelmen kívül hagyásából eredő, illetve az esetleges jövőbeli jogszabályi- illetve üzleti környezetben bekövetkező változásokért való felelősséget a jogszabályok által lehetővé tett legteljesebb mértékben kizárjuk.Az esetleges elírásokért felelősséget nem vállalunk.
Ez a cikk 2018. június 04. napján frissült utoljára. A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.