Oldal kiválasztása

2019 a freelancer típusú munkák éve lesz. A freelancer (magyarul szabadúszó) olyan szakember, aki az alkalmazotti kötöttségek helyett tipikusan egyéni vállalkozóként vállal munkákat különböző cégeknek és magánszemélyeknek.

A freelancer felvállalja saját szakmai tudását és ennek megkéri a valódi árát.

#KATA2019 – Vállalkozni sosem volt egyszerűbb

Azt gondolom, hogy a freelancer lét egyik legnagyobb akadálya a vállalkozás. Sokan félnek attól az ósdi és régi sztereotípiától, miszerint vállalkozni = drága. Ilyenkor mindig megkérdezem, hogy miért nem váltod ki az egyéni vállalkozást KATA formátumban, aminek számos előnye van?

#OnlineMarketing – Építsd fel saját magadat

Számos szakmában nem szükséges az online marketing. Ezek főleg azok a fizikai szakmák, ahol szakemberhiány alakult ki. A köznyelv azonban a freelancer vállalkozókat leginkább az online szolgáltatókkal azonosítja (például: szövegíró, marketinges, online asszisztens, blogger…stb.)

Sztori: Hogyan szereztünk ügyfelet 5 perc alatt?

A honlapkészítő vállalkozásunknak van egy nagyon király weboldala, vannak referenciák, van egy Facebook oldala, de nem volt Instagram oldala. Az üzlettársam úgy gondolta, hogy poénból csinál egy Insta oldalt és megfuttat egy bejegyzést ingyenes módszerrel (valamilyen insta-bottal). Képzeld el, hogy két nap múlva az Instáról érkezett egy ügyfél, akinek aztán honlapot készítettünk a Coach vállalkozásához!

Miután elhatároztad magadat a freelancer lét irányába, érdemes az online jelenlétedet rendbehozni és felépíteni. Gondolj arra, hogy 2019-ben mindenki a Google-ben és a Facebook-on keresgél. Mindenki utánanéz mindenkinek és ez alapján alkot véleményt. Hozdd létre a virtuális névjegykártyádat, ami majd megmutatja a megbízóidnak, hogy ki vagy, milyen értéket képvisel és milyen szakmai szinten állsz! Azelőtt, hogy leültetek volna tárgyalni.

instagram és facebook előnyei az online vállalkozáshoz

Kötelező online jelenlét

#Szakértő –  Válljál a saját területed szakértőjévé

A freelancer létnek a legnagyobb veszélye, hogy saját magadnak kell az ügyfeleket és partnereket felhajtani. Főleg az elején, amikor még alapvetően senki nem ismer a célpiacodon. Az indulás előtt meg kell válaszolnod magadnak a kérdést:

Hogyan találnak rám a potenciális ügyfelek?

Szakmai csoportokon keresztül

A Facebook legnagyobb értéke 2019-ben a specifikus csoportok továbbterjedése lesz. Ezek olyan virtuális szakmai meetupok, ahol mindig van egy kérdező és vannak válaszadók. Mindig figyelj oda a stílusodra, hiszen azt nem csak a kérdezőnek írod, hanem a többi (akár több ezer) csoporttagnak, akik látják később, amit írsz.

Ne sajnáld a karaktereket és a válaszra fordított időt, hiszen minél érthetőbb, korrektebb és jobb választ adsz (lehetőleg gyakran), annál jobban ismerik meg a nevedet a tagok, annál inkább fognak téged azonosítani egy adott szakterülettel.

Szakmai blog a célközönségednek

Blogot vezetni mindig hálás feladat, hiszen ezzel a saját szakértői státuszodat tudod emelni. Viszont a blog tartalmát és nyelvezetét mindig a célközönséged szintjéhez kell igazítanod. Kizárólag nekik írjál, edukáld őket és ne foglalkozz a blogodra tévedő, teljesen irreleváns olvasóréteg kritikájával.

Ha a cikkeket magas minőségben írod meg, akkor idővel átveszik más portálok is és ezzel gyakorlatilag reklámköltség nélkül jutottál el potenciális megbízókhoz. Érdemes ezt a lehetőséget kihasználni azok helyett az üresjáratok helyett, amikor freelancerként leülsz az asztalhoz és órákig azon gondolkozol, hogy mit kéne csinálni.

#Munkaidő – Urald a saját idődet

A freelancer lét számos veszélyt tartogat számodra. Meg kell tanulnod beosztani a saját idődet, hiszen innentől kezdve senki nem mondja meg, hogy mit csinálj. Ráadásul az egészséges egyensúlyt is ki kell alakítanod a munkaidődön belül, hiszen egyszerre kell foglalkoznod a meglévő, a jelenlegi és a jövőbeni ügyfelekkel, ügyfélszerzésekkel egyaránt.

Sok freelancer otthon kezdi a pályafutását, és home office-t kialakítva próbál dolgozni. Ez egy nagyon jó dolog, ha képes vagy a legelején meghúzni a határvonalat a családoddal kapcsolatban. A családod nem feltétlenül fogja érteni, hogy ez a munkahelyed. Ők azt látják, hogy egész nap otthon vagy és nem értik, hogy miért nincsen elmosogatva, kiteregetve, megfőzve.

Tudj nemet mondani a családnak! A home office nem azt jelenti, hogy otthon vagy és ráérsz. A home office azt jelenti, hogy a munkahelyeden vagy és dolgozol!

freelancer home office útmutató
A tökéletes egyensúly az, amikor elegendő időt tudsz a munkáddal és a családoddal is tölteni. Ettől lesz mindenki boldog. Éppen ezért a te célod freelancerként, hogy ne keress túl keveset és ne keress túl sokat. Keress pont annyit, hogy mindenre maradjon időd!

#Nem – Tanulj meg nemet mondani, mint freelancer

Mind az iskolában, mind a munkahelyen megtanították neked a legfontosabbat: kövesd a szabályokat és alkalmazkodj. Freelancerként azonban megadatik számodra az a kötelező szabadság, hogy mondhatsz nemet.

  • nem vállalom el ezt a munkát
  • nem vállalom el ennyiért a munkát
  • nem akarod veled együttdolgozni
  • nekem ez nem tetszik

Ezek olyan mágikus szavak, amiket kötelező használni, ha sikeres freelancer akarsz lenni. Számos előnye van ennek a dolognak!

  • jobb pénzeket alkudhatsz ki magadnak
  • jobb munkákat vállalhatsz el
  • kevesebbet fogsz idegeskedni mások hülyesége miatt
  • te szabhatod meg, hogy mikor és mennyit akarsz dolgozni
  • te választhatod meg a projektet, amin dolgozni szeretnél

Neked ajánlott cikkek a témában

Milyen rejtett költségei vannak az otthoni munkának?

Hogyan keressünk pénzt a 21. században?

Szükséged van a segítségemre?

Bankfüggetlen hitelközvetítés és CSOK tanácsadás

Nyugdíjcélú megtakarítás tanácsadás

Gyerekmegtakarítás tanácsadás

Támogatom a blogot

Támogatás

Hasznos cikkek

Tovább


Ez a cikk 2019. január 01. napján frissült utoljára. A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Jogi leírás

Jelen weboldal teljes tartalma és az innen elérhető valamennyi dokumentum tájékoztató jellegű és nem teljeskörű. Szövege a közzététel napján hatályos jogszabályokon és egyéb tájékoztatásokon alapul. Nem minősül biztosítási termék vagy pénzügyi szolgáltatás kiválasztására irányuló, illetve jogi- vagy adótanácsadásnak, sem egyoldalú kötelezettségvállalásnak (ajánlattételnek). Kérjük, hogy a termékek vagy szolgáltatások összehasonlítása és kiválasztása során, továbbá a szerződéskötésre irányuló dokumentumok aláírását megelőzően körültekintően tájékozódjon a választott termék vagy szolgáltatás aktuális, részletes feltételeit illetően. A fentiek figyelmen kívül hagyásából eredő, illetve az esetleges jövőbeli jogszabályi- illetve üzleti környezetben bekövetkező változásokért való felelősséget a jogszabályok által lehetővé tett legteljesebb mértékben kizárjuk.Az esetleges elírásokért felelősséget nem vállalunk.