Oldal kiválasztása

Mostmár nagyon nehéz lenne nem észrevenni a pénzügyi szakma (alkuszok, közvetítők, tanácsadók) szárnybontogatásait az online tartalommarketing világában. Alapvetően két fő csapásirányba szoktak elmozdulni: egyik irányból a „jópofiság” felé mennek, míg mások a konzervatív értékek közvetítésében hisznek. De mintha ezt már láttam volna! Felteszem a teoretikus kérdést, mi előnyünk származik abban, ha a Brókernet jópofiságát mondják fel nekünk újra?

 

Mi az a tartalommarketing egy pénzügyi tanácsadó esetében?

Nagyon leegyszerűsítve a tartalommarketing egy olyan eszköz a tanácsadó kezében, aminek köszönhetően értéket teremt, információt nyújt és végső soron szakértői státuszba pozícionálja saját magát.

Persze tudom, hogy a tartalommarketingnek számos műfaja létezik, azonban a közös nevező az iménti felsorolás ebben a kontextusban. Ehhez képest mit kapunk? Egy jópofiság cunamit, ahol cikkmegosztásokkal behabart „lifestyle” érzéssel akarnak minket meggyőzni. A jelszó: „nulla munka, maximális hatás”.

Ezt mintha már hallottam volna valahol, valamikor?

 

Hello Roar?! – A pénzügyi tanácsadás egy életérzés, a tartalommarketing pedig maga a jópofiság?

Bevallom, ezt a cikket a Roar nevezetű „új” biztosításközvetítői formáció hatására kezdtem el írni, ugyanis sikerült ilyen szinten gondolkodóban ejteniük. Róluk annyit kell tudni, hogy biztosításközvetítéssel, pénzügyi tanácsadással foglalkoznak és nagyon büszkén mutatják meg a világnak, hogy mindezt lehet rövidnadrágban és nagyon lazán.

Ez a lazaság pedig annyira megdöbbentette a mindenféle pénzügyi szövetséget és díjosztó egyesülést, hogy egyre-másra kapják a díjakat eredetiségük miatt. De mintha ezt én már láttam volna valahol! Ugyanis lassan egy évtizede folyamatosan azzal kampányoltak OVB-s, Brókernetes és egyéb pénzügyi közvetítő csapatok, hogy mekkora buli náluk dolgozni, mert sok a party és jópofiság van. 

 

tartalommarketing ovb

 

Ugyanaz a lemez, csak más a körítés

Miután más cégeknél is látom, ahogyan egyfajta életérzést akarnak mindenáron közvetíteni ügyfeleiknek és dolgozóiknak egyaránt, ezt egyfajta trendnek is nevezhetjük. Kérdés az, hogy ez a fajta tartalommarketinges technika mennyire legit egy olyan korszakban, amikor a társadalom éppen kiheverte a „wannabe tanácsadók” életérzés-üldözése közben elszenvedett anyagi károkat?

Jelen pillanatban nem látok semmi újat abban, hogy mostmár IWIW-ről átköltözött ez a fajta tartalommarketing Instagrammra, Facebookra. Az alapséma már több, mint egy évtizede biztosan létezik Magyarországon is. Egy életérzés ígérete, amihez szükséges a vállalkozói igazolvány…

 

Kényszervállalkozóból lehet valaki vállalkozó?

A pénzügyi közvetítői szektorban a játékszabályok megmaradtak. Irány kiváltani a vállalkozóit és akkor jön az életérzés. Ugyanakkor számomra továbbra is kétséges-kérdéses, hogy valóban vállalkozónak tekinthetünk valakit, akit kézen kell fogni és megmondani neki, hogy mikor élvezheti az életét?

Mert az életérzés-közvetítő csapatépítők ebben az esetben egyetlen hozzáadott értékkel rendelkeznek. Mégpedig a munkatársak kiragadása a valóságból és önigazolása a szabad életnek, amiért dolgoznak. Azonban a vállalkozás nem erről szól. 

Mert egy vállalkozó pontosan attól vállalkozó, hogy saját maga osztja be az idejét és senki közbenjárására nincsen szüksége ahhoz, hogy értékesen tudja eltölteni szabad perceit. Tehát a vállalkozó számára a vállalkozás nem a buli féle buli, hanem az a buli, aminek a végén majd azt csinál, amit akar.

Azonban erről szó nincsen a pénzügyi szektorban. Ez a pálya tele van több ezer olyan vállalkozóval, aki csak névleg az, viszont öntudatlanul és mérhetetlen örömmel tapsikol-újjong 1-1 rendezvény közben, ami a szabadságát hivatott prezentálni, miközben az pontosan burkolt alkalmazottit létét bizonyítja. Hiszen a világ összedőlne, ha nem menne el egy ilyen rendezvényre. Ez pedig nem szabadság. 

 

vallalkozo

 

És akkor az IFL az micsoda? Hol helyezkedik el?

Mivel úgyis fel fogjátok tenni nekem ezt a kérdést, ezért egy rögtönzött arc poeticával hozom el a megoldást. Szerintem az IFL túl szakmai ahhoz, hogy laza legyen, de túl laza ahhoz, hogy szakmai legyen. 

A megoldást valahol félúton találtam meg évekkel ezelőtt. Mindig úgy tartottam, hogy nekem nem kell ahhoz öltöny-nyakkendő, hogy át tudjam adni, amit akarok. A szavaimra figyeljenek és ne az öltözékemre. Ezzel szemben azt sem tartom túl jó iránynak, hogy kiteszünk mindent az ablakba és minduntalan híreszteljük, hogy milyen laza és szabad az életünk.

Számomra a tartalommarketing pontosan az, amit a blogon megtaláltok. Az információ áramlása, a szabad gondolatok és összefüggések feltárása. Egy kaland, hogy együtt tovább lépjünk egy fejlettebb pénzügyi kultúra irányába.


Szeretnél megtakarítani vagy hitelt felvenni?


Hasznos cikkek számodra:

 


Adj értéket az értékért cserébe, azaz ismerdd el a blog minőségét havi 1 dollár támogatással!


Jelen weboldal teljes tartalma és az innen elérhető valamennyi dokumentum tájékoztató jellegű és nem teljeskörű. Szövege a közzététel napján hatályos jogszabályokon és egyéb tájékoztatásokon alapul. Nem minősül biztosítási termék vagy pénzügyi szolgáltatás kiválasztására irányuló, illetve jogi- vagy adótanácsadásnak, sem egyoldalú kötelezettségvállalásnak (ajánlattételnek). Kérjük, hogy a termékek vagy szolgáltatások összehasonlítása és kiválasztása során, továbbá a szerződéskötésre irányuló dokumentumok aláírását megelőzően körültekintően tájékozódjon a választott termék vagy szolgáltatás aktuális, részletes feltételeit illetően. A fentiek figyelmen kívül hagyásából eredő, illetve az esetleges jövőbeli jogszabályi- illetve üzleti környezetben bekövetkező változásokért való felelősséget a jogszabályok által lehetővé tett legteljesebb mértékben kizárjuk.Az esetleges elírásokért felelősséget nem vállalunk.
Ez a cikk 2018. július 29. napján frissült utoljára. A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.